Közel 4000 milliárd forintos támadást indít a Honda

2024.05.05. 09:01

Az elektromos autók mesterévé akar válni a Honda. 

A Honda nagy tétet tesz a villanyautók végső győzelmére. A vállalat 15 milliárd kanadai dollárt (kb. 3970 milliárd forint) készül befektetni Kanadában egy akkumulátorgyárral kiegészített elektromosautó-gyártó bázisba, ahol 2028-ban indulhat el a termelés. 

IMG 9673

Az akkugyártásban együttműködnek dél-koreai és japán vállalatokkal. A projekt méretét jelzi, hogy magában foglalja a akkumulátor-nyersanyagok beszerzési láncának kiépítését is egészen a kész autók gyártásáig – mondta Mibe Toshihiro vezérigazgató. A cégvezető a kanadai Ontario tartományban lévő Honda-gyárban beszélt, amely mellett az új bázist felépítik. Ez lesz a Honda második villanyautó-előállító üzeme Észak-Amerikában.

A másik az amerikai Ohio államban van, ahol 2025 második felében akarják megkezdeni a villanyautók összeszerelését. A vállalat azt tervezi, hogy a kanadai üzemek éves gyártási kapacitása 240 ezer autó lesz. Az ottani beruházási költségeknek csak 60-70 százalékát kell állnia a cégnek, miután a kanadai kormány jelentős támogatást ad a fejlesztéshez. A Honda az elmúlt három évben évente 2,3 milliárd amerikai dollárnak (835 milliárd forint) megfelelő összeget költött tőkebefektetésekre.

Célkeresztbe vették a Teslát

Az új beruházás mérete jelzi, hogy a Honda be akarja hozni a Teslát, amely jelentős előnyben van összes versenytársával szemben Észak-Amerikában az elektromos autók gyártása terén.

A japán vállalat stratégiájának kulcseleme, hogy házon belül szervezi meg az akkumulátorok gyártását. Ezeknek a költsége adja a villanyautók árának 30-40 százalékát. Így saját előállításuk kritikus eleme a versenyképes autógyártásnak.A Honda olyan szintre akarja leszorítani az akkumulátorok költségét, hogy villanyautói szalonára azonos szintre kerüljön a hagyományos belső égésű motorokkal felszerelt autók árával. Mibe az Asia Nikkei gazdasági hírügynökség szerint azt állította sajtótájékoztatóján, hogy az akkuk gyártási költségét 20 százalékkal tudják csökkenteni a házon belüli modellel és a hozzáértő külső partnerek – a dél-koreai Posco és a japán Asahi Kasei – bevonásával. A japán autógyártónak - is- nagyon fontos az amerikai piac: ott talál gazdára globális értékesítésének 40 százaléka. A cég hibrid meghajtású autói népszerűek Észak-Amerikában, ezért jó profittal értékesíthetők.