Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Valentino Rossi: nekem iszonyú furcsa a BoP, de ebben a bajnokságban nagyon kell

Lantos András

Publikálva 04/05/2024 - 16:29 GMT+2

25 évet töltött a gyorsasági motorversenyzésben Valentino Rossi, mielőtt belekezdett volna az új kalandba, a sportautó-versenyzés meghódításába. A Doktor egy korábbi interjúban már elmondta, tulajdonképpen a motoros pályafutása legeleje óta tervezte, hogy egy nap az autósportban is kipróbálja magát, de komolyabban csak két éve, 2022-ben kezdett el dolgozni rajta.

Valentino Rossi

Fotó: DPPI

Tavaly már futamot nyert a GT World Challenge Europe-ban és a Michelin Le Mans Cupban (utóbbit a Circuit de la Sarthe-on), idén pedig már van egy dobogója a WEC-ből is.
A két világ sok szempontból ég és föld egymáshoz képest; az egyik fontos különbség, hogy míg a MotoGP-ben szigorú műszaki szabályozás mellett szabad fejlesztési verseny van, addig a sportautózásban sokkal lazábban a technikai előírások, viszont BoP-vel próbálják egy szintre hozni a nagyon különböző konstrukciókat.
Rossi Imolában elmondta, versenyzőként számára is rettentően nehéz megszokni a teljesítmény kiegyenlítő rendszert, de azt elismerte, ebben a bajnokságban nélkülözhetetlen.
„Amikor átjöttem ebbe a típusú versenyzésbe, számomra a BoP megértése volt a legnehezebb. A MotoGP-ben ennek pont az ellenkezője van, és nagyon furcsa volt” – mondta Rossi az Endurance24-nek.
„Az ilyen típusú bajnokságokban viszont azt gondolom, létfontosságú a BoP, mivel nagyon eltérő konstrukciók versenyeznek egymás ellen.”
„De versenyzőként nehéz megérteni. Ez a legnagyobb eltérés a MotoGP-hez képest, és szerintem a MotoGP-ben ne is legyen BoP.”
Rossi szavait alátámasztandó íme néhány adatt a WEC-ben induló autók változatosságáról.

Ez is érdekelhet:

A Hypercar-kategóriában 2.600 köbcentis a legkisebb motor és 5,5 liter a legnagyobb. Van V6-os és V8-as, szívó, turbós és biturbós. Van, amelyikben elöl, és olyan is amelyikben hátul hajt a hibrid rendszer, ráadásul az LMDh-kban csak 50 kW, az LMH-kb maximum 200 kW jöhet az elektormotorból.
De Rossi kategóriája, az LMGT3 is legalább ennyire kakadu. 3 litertől 5,5-ig tart a lökettérfogat-spektrum; találunk sor hatos, V8-as, V10-es és hathengeres boxermotort is, és van szívó, valamint biturbó megoldás a mezőnyben.
Ahol ennyire szabad a technikai szabályzat, oda muszáj a BoP. És ezt nem mi mondjuk, nem is az FIA, hanem Valentino Rossi.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés