Elemzések Be kell zárni átmenetileg a gödi akkugyárat – ez történt a 18. héten

Be kell zárni átmenetileg a gödi akkugyárat – ez történt a 18. héten

Rezi-Kató Eszter | 2024.05.04 16:23

Be kell zárni átmenetileg a gödi akkugyárat – ez történt a 18. héten

Fotó: Facebook/sdihungary

Átmenetileg bezárásra kényszerül a gödi Samsung-gyár, közben a Teslánál is zajlik az élet, sajnos nem a jó értelemben. Az elektromos átállás végez a klasszikus autókkal, hiába a jó cél érdekében történik. A Michelin bejelentése riadalmat keltett a lengyeleknél. Összefoglaltuk, mi történt a héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

A Göd-ÉRT Környezetvédelmi és Városvédő Egyesület május másodikán számolt be róla, hogy a gödi Samsung-gyár környezethasználati engedélye ellen benyújtott keresetük alapján a bíróság az egyesület által kért azonnali jogvédelem intézményét alkalmazva a per végső kimeneteléig hatálytalanította a Samsung SDI Zrt. gödi gyárának környezethasználati engedélyét. Ez tehát azt jelenti, hogy a hatóságoknak átmenetileg be kell zárniuk a gödi akkumulátorgyárat.

Mégis mi történik a Teslánál?

A Teslától volt hangos a hét, érdekes hírek érkeztek a gyártó háza tájáról. Arról már korábban is lehetett tudni, hogy létszámleépítésre lehet számítani a vállalatnál, azonban mégis meglepő, hogy a Tesla vezérigazgatója elbocsátja a Rebecca Tinucci vezette teljes Supercharger-csapatot, ez körülbelül 500 embert takar. Musk, egy a Tesla menedzsereinek küldött belső e-mailben kijelenti, hogy a Tesla folytatja néhány új Supercharger építését, és befejezi a jelenleg építés alatt állókat. Hogy a lépésnek – amennyiben beigazolódik – milyen következményei lesznek a rendszer további bővítésére, egyelőre nem tudni. Több részleg is hasonló sorsra juthat.

Szintén meglepő hírként érkezett az is, hogy Elon Musk előre be nem jelentett látogatást tett Kínában, ahol magas rangú kínai vezetőkkel is találkozott. Musk április 28-án találkozott Zsen Hung-pinnel, a kereskedelmi tanács vezető tisztségviselőjével, aki egyúttal a napokban megnyitott pekingi autókiállítás főszervezője is, majd fogadta őt Li Csiang miniszterelnök is.

A Tesla látszólagos küzdelmeit nem könnyíti meg, hogy sok autógyártó igyekszik felvenni velük a versenyt. Nem kivétel a Peugeot sem, amely bejelentette, hogy Tesla-rivális autót tervez piacra dobni, ami a Model 3-mal venni fel a küzdelmet. Míg a Stellantis márkák, az Alfa Romeo és a Maserati jövőbeli modelljei a Tesla Model S ellen kívánnak versenyezni, addig a Peugeot a Model 3-mal való közvetlen rivalizálásra törekszik.

Az elektromos átállás kinyírja a klasszikusokat?

Habár az átállás természetesen jó cél érdekében történik, sokaknak fájó lehet nézni, amint ez egyenlő azzal, hogy klasszikus autók tűnnek el. Erre a sorsa jutott a Subaru Legacy is, a modellt jövő évben kivezeti a japán gyártó. A Subaru a közelmúltban döntött úgy, hogy teljes gázzal az elektromos átállás felé veszi az irányt.

A Škoda nem hagyja egyelőre nagyon magát, ugyanis az uniós határidő lejárta után is folytatni szeretné a belső égésű motorral szerelt autók gyártását. A gyártó szerint ugyanis az Európán kívüli főbb piacokra vonatkozóan nincs határidő a hagyományos autók gyártásának leállítására.

Új versenyző az olcsó e-autóknál

Az elektromos autók piacának megtorpanásától függetlenül az Opel megerősítette, hogy a Stellantis alá tartozó német márka 2028-tól már nem kíván új, belső égésű motorral szerelt modelleket kiszállítani Európában. Az Opel főnöke előrelépést lát abban is, hogy a márka kevésbé függjön az európai piactól. A legnagyobb kihívás az Opel számára valószínűleg a kínai gyártókkal való verseny lesz, különösen a megfizethető elektromos autók terén. A gyártó célja egy 25 ezer euró körüli áron kínált autó.

A héten a Volkswagen is bepillantást engedett az elektromos autóinak jövőjébe, a márka tervei szerint az ID. Code egy teljesen elektromos nagy SUV-t mutat be a VW-től, de szériagyártásban csak a kínai piacra korlátozódik majd. Az ID. Code a Volkswagen szerint készen áll a negyedik szintű autonóm vezetésre, amely nulla emberi beavatkozást tesz lehetővé

A többi gyártónak nehéz dolga lesz a töltést illetően, ugyanis a Polestar bemutatta az ultragyors töltést lehetővé tevő új technológiát, amely 370 kilowattos sebességet ért el egy Polestar 5 prototípus töltése során. A Storedot akkumulátorgyártó céggel közösen kifejlesztett technológia az extrém gyorstöltés (XFC) nevet kapta, és szilíciumdomináns cellákat használ a nagy sebességű töltéshez anélkül, hogy az akkumulátor károsodna.

Rossz hír a lengyeleknek, jó a románoknak

Súlyos csapás éri a lengyel munkaerőpiacot, miután a Michelin bejelentette, hogy a mintegy ötezer embert foglalkoztató Olsztyn-gumigyárból Romániába költözteti át a teherautógumik gyártását, ahol vélhetően alacsonyabbak a gyártási költségek. A Michelin teherautó-abroncs-gyárának tervezett leállítása nemcsak az azonnali munkahelyek megszűnése miatt keltett riadalmat, hanem a regionális gazdaságra gyakorolt lehetséges hosszú távú hatásai miatt is.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink