Az Aldi Südnél néhány hónapja bevezették az úgynevezett dupla kasszákat. Ezeknek az a feltételezett előnyük, hogy két áruaknával és két terminállal vannak felszerelve a kártyás fizetéshez. Ez azt jelenti, hogy a pénztárosoknak többé nem kell megvárniuk, amíg egy vásárló elteszi a termékeket, hanem rögtön kiszolgálhatnak egy második vásárlót. 
A Stern cikke szerint a diszkontlánc két legyet akar ütni egy csapásra: egyrészt felgyorsítanák a vásárlás folyamatát, másrészt csökkentenék a vásárlókat ért stresszt. Az újítást már számos üzletben bevezették, az ott dolgozóknak azonban nem nyerte el a tetszését a változtatás.

A leggyakoribb panasz, hogy a kasszásoknak gyorsabban kell dolgozniuk, ami miatt a rövid szünetek többé nem lehetségesek. A dolgozók ennek következtében már most olyan egészségügyi problémákra panaszkodnak, mint a hát- vagy a vállfájdalmak. 

Emellett magasabb szintű koncentrációra is szükség van, egy alkalmazott szerint azonban így a hibák elkerülhetetlenek. Az alkalmazottaknak egyszerre két ügyfelet kellene szemmel tartaniuk, mivel azonban mindig hátat kell fordítaniuk az egyik vásárlónak, hogy a másikat kiszolgálhassák, ez nem egyszerű. 

A kijelzőnek kell ezért segítenie a kasszásoknak, hogy figyelemmel kísérjék, mit csinál az ügyfél a hátuk mögött. 

Ez gyakorlatilag akkor működik, ha nem merül fel előre nem látható probléma, az erre figyelmeztető hangjelzés ugyanis gyakran csak akkor szólal meg, amikor a vásárlók már elhagyták a fiókot. A pénztárosoknak így gyakran a fizetés nélkül távozók után kell eredniük.

Mohammed Rifi, az Aldi Süd általános üzemi tanácsának elnöke szerint a kettős pénztárrendszer „új nyugtalanságot is okoz a pénztár területén”. Ő és más munkavállalói képviselők ezért most próbálnak jobb feltételeket kiharcolni az érintett munkavállalók számára.

Megnyílt az első pénztáros nélküli Aldi

Már létezik teljesen pénztáros nélkül működő Aldi üzlet, méghozzá a Temze déli partján, a londoni Citytől kicsit távolabb fekvő Greenwich-ben.