A YouTube-on eddig is jellemző volt, hogy az ingyenes fiókkal rendelkezőket a tartalomfogyasztás alatt néhány percenként reklámnézésre kötelezték a videók megszakításával, továbbá a lejátszás előtt és azt követően. A videómegosztó platform azonban ezzel nem elégedett meg, azt szeretné, hogy a nem előfizető felhasználói még több hirdetést nézzenek.

Riga,,Latvia,-,April,14,,2021:,Woman,Holding,Popcorn,And
A YouTube úgy jelenítene meg hosszabb ideig hirdetéseket, hogy már a videók szüneteltetése közben is mutatná azokat.
A YouTube a Pause gomb megnyomásakor máris aktiválná a reklámblokkját / Fotó: Shutterstock

A videómegosztó platform azt tesztelte az elmúlt hónapokban, mit szólnak a felhasználók ahhoz, ha a lejátszás szüneteltetése közben is hirdetés jelenik meg. Philipp Schindler, a Google munkatársa szerint kedvező volt az új hirdetési módszer fogadtatása a próbaidőszak alatt, azaz várhatóan

a felhasználók széles köre még a lejátszás szüneteltetése alatt is hirdetéseket nézegethet a jövőben.

A szüneteltetés közbeni hirdetésekkel a YouTube csatlakozhat más streamingplatformokhoz, például a Huluhoz – jegyezte meg a Mashable.

A YouTube már korábban agresszívebbé tette a reklámozási technikáját, a hirdetéseket nem lehet csak úgy átugorni a YouTube TV-n. A szolgáltató április közepén jelentette be, hogy még szigorúbban lép fel azokkal az ingyenes felhasználókkal szemben, ahol hirdetésblokkolót használ a tulajdonos. 

Mint írták, „az ilyen harmadik féltől származó alkalmazásokat használó nézők pufferelési problémákat tapasztalhatnak” vagy „a következő tartalom nem érhető el ezen az alkalmazáson" hibaüzenetet láthatják, amikor videót próbálnak elindítani.”

A tartalom élvezhetetlenné tételével a Google végső célja, hogy széles körű nyomásgyakorlással előfizetésre bírja rá a felhasználókat. 

A hirdetésmentes prémium fiók jelenleg havi 1790 forintba kerül. Schindler arról nem adott tájékoztatást, hogy mikor jelenhetnek meg ezek az újfajta hirdetések, de az Android Authority úgy értesült, hogy az elsők között az okostévékre szabadíthatják rá az algoritmust. Egyelőre arról sem tudni, hogy milyen hosszú reklámok jeleníthetnek meg így, és hogy átugorhatók lesznek-e.

Kesztyűt dobott a Spotify a YouTube-nak

A videóstreaming elindításával a Spotify kesztyűt dobott a YouTube-nak, amely világszerte piacvezető a zenei videóstreamingelés területén. Egyelőre azonban csupán 11 országban lesz elérhető a Spotify új szolgáltatása.