Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egyre több új autót adnak el az EU-ban
2024.05.22 10:23Több tízezer elektromos VW-t hívhatnak vissza
2024.05.22 09:19Hatalmas lehetőséget kapott a TEKT a BMW-től
2024.05.22 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
A folyamatban lévő dömpingellenes vizsgálat részeként az Európai Bizottság azzal vádolja a három kínai elektromosautó-gyártót, a BYD-t, a SAIC-ot és a Geelyt, hogy nem szolgáltatnak elegendő információt – például a támogatásokról, a működésről és az ellátási láncokról.
A Politico beszámolója szerint az Európai Bizottság által a három autógyártónak április végén küldött levelekre hivatkozva állítja ezt. A lap ezt úgy értelmezi, hogy ez figyelmeztetés arra, hogy nyártól potenciálisan extra vámokat vezethetnek be a trió számára. A SAIC esetében a Bizottság már decemberben a gyártó ügyvédeinek írt levelében kifogásolta az együttműködés hiányát. Az EU által 2023 októberében indított „szubvencióellenes vizsgálat" alapja az Európai Bizottság feltételezése, hogy a kínai elektromosjármű-importőrök hazájukban túlzott állami támogatásban részesülnek, ami torzítja a versenyt Európában. A SAIC esetében a Bizottság már decemberben a gyártó ügyvédeinek írt levelében kifogásolta az együttműködés hiányát.
Az EU március elején kezdte meg a Kínából importált elektromos autók vámköteles behozatalának nyilvántartását. Ez előkészítő intézkedésnek tekinthető a vámok esetleges bevezetésére. Bár a dömpingellenes vizsgálat csak 2024 novemberében zárul le, a vámok már júliustól visszamenőleges hatállyal is alkalmazhatók. Ha vámokat vetnek ki, azok a Kínából származó elektromos járművek összes importjára vonatkoznak majd, bár az EU az egyes gyártók esetében eltérhet a százalékos arányoktól.
A bejelentés hatalmas visszhangot váltott ki – mindenekelőtt természetesen Kínából. Az EU által tervezett vizsgálati intézkedések a „tisztességes kereskedelem" nevében a saját iparának védelmére irányultak, és valójában színtiszta protekcionizmusnak minősültek. Ez megzavarná és torzítaná a globális autóipart és az ellátási láncokat, beleértve az EU-t is, és negatív hatással lenne a Kína és az EU közötti gazdasági és kereskedelmi kapcsolatokra – írja az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!