Mintha csak a múltból feltámadt pályaversenyautó volna, amit rendesen kigyúrtak, olyan a Jaguar XJS alapjára épített Supercat, amit a Jaguarok versenysport-sikereinek kovácsa, a TWR új műhelyében építenek meg.

Nem volt könnyű dolga a hetvenes évek derekán bemutatott Jaguar XJS-nek, hiszen a világ leggyönyörűbb autójának tartott E-Type után kellett felvennie a fonalat. A kor szellemében készült dizájnja sok kritikát kapott, és hogy ezt tetézzék, a megbízhatósága sem volt az igazi, mégis a kilencvenes évek közepéig gyártásban maradt. Ha az eredetije nem is tetszett, a most leleplezett modernizált változata, a TWR Supercat akkor is érdekelhet.

Az XJS sportos változatainak fejlesztését a TWR-ra bízták. Az eredetileg 5,3 literes V12-es motort 6 literesre, a teljesítményét 333 lóerőre növelték, ezzel a végsebessége 260 km/órára nőtt
Tom Walkinshaw neve ismerősen csenghet, ha régebben is követted a Formula–1-et,

hiszen a korábbi autóversenyzőből lett a Benetton vezető mérnöke, nagy szerepe volt annak az autónak a megalkotásában, amivel Michael Schumacher első világbajnoki címét szerezte. Walkinshaw később többségi részesedést szerzett az Arrows csapatában, abban az időszakban, amikor az éppen címvédő világbajnok Damon Hillt is megszerezték, de végül nem termett nekik sok babér.

Ross Brawn mellett Tom Walkinshaw volt a sikerek kovácsa a Benettonnál, amikor Michael Schumacher megszerezte első világbajnoki címét
Jan Lammers, Johnny Dumfries és Andy Wallace vitte sikerre a Jaguar XJR-9-et a 24 órás Le Mans-i futamon 1988-ban, megtörve ezzel a Porsche hét éven át tartó egyeduralmát
1990-ben ismét a Jaguar állhatott a Le Mans-i dobogó csúcsára, a 3-as rajtszámú Jaguar XJR-12-est John Nielsen, Price Cobb és Martin Brundle vezette
Sokkal sikeresebb volt a Tom Walkinshaw Racing kapcsolata a Jaguarral, amely a nyolcvanas évek elején kezdődött.

1984-ben megnyerték az európai túraautó-bajnokságot az XJS-sel, majd 1988-ban a 24 órás Le Mans-i futam győzelmét is behúzták a Jaguarnak, amit két évvel később megismételtek. A Jaguarral közösen alapított sportrészlegük felelt többek közt az XJ220 fejlesztéséért és gyártásáért, később az Aston Martin DB7 és a Volvo C70 is náluk készült.

341 km/órás végsebességével a kilencvenes évek elejének leggyorsabb utcai autója volt a Jaguar XJ220, amiből a TWR még kiélezettebb változatokat is készített
Nem véletlen a rendszám, a TWR-nél készült az Aston Martin DB7, ami a fejlesztése elején még a Jaguar XJS utódja is lehetett volna
A Le Mans-i győztes XJR-9 közúti változata volt az XJR-15, az első utcai autó teljesen szénszálas karosszériával, amelynek formáját a McLaren F1 dizájnere, Peter Stevens tervezte

2010-ben hunyt el Tom Walkinshaw, az új TWR már fia, Fergus saját vállalkozása, és elsőként

a Jaguar megosztó túrakocsiját, az XJS-t vették elő, hogy brutális közúti gépet faragjanak belőle.

A Supercat eredetije azonnal felismerhető, pedig a szénszálas anyagból készült karosszériáját alaposan kiszélesítették, és mindez Khyzyl Saleem dizájner érdeme, aki 3D-ben megálmodott tuningolt autóival többször is felkeltette már az internet népének figyelmét.

Nem aprózták el a Supercat technikáját sem, az orrába egy kompresszoros V12-es motor került,

több mint 600 lóerőre képes, és manuális váltón keresztül továbbítja ezt az elemi erőt a hátsó kerekekhez. A TWR szerint a hajtáslánc és a futómű hangolásán olyan mérnökök dolgoznak, akik sportautó-gyártóknál és Formula–1-es csapatoknál szereztek tapasztalatot, szerintük a Supercat az analóg vezetési élményt keresők autója lesz.

Sok részlete még tisztázásra vár, de az biztos, hogy kevesen engedhetik majd meg maguknak a TWR újdonságát, a Supercat ára ugyanis 270 ezer angol fontról indul, ami több mint 120 millió forintnak felel meg, de ezt még tovább lehet fokozni az egyedi kívánságok valóra váltásával. Nem lesznek sokan, csak 88 példányt építenek belőle, annak emlékére, hogy a TWR éppen ’88-ban szerezte meg első győzelmét a Le Mans-i futamon.

Ez is érdekelhet:

Nem mai darab ez a V12-es Jaguar, de nagyon vágyunk rá

26 éves, mégis simán megfutja a 300 km/órát.

Minden álmunk a Prodrive által modernizált Subaru Impreza

Csak 25 példány készül a ralilegenda felújított változatából.

A Bertone így képzelte el a legendás Jaguar E-Type utódját

Nem véletlenül ismerős valahonnan a Pirana formája.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Videón a pillanat, amire nem sokan számítottak, hogy egyszer bekövetkezik az F1-ben

Schumacher és Montoya felejthetetlen csatája, ami kisebb perpatvarral ért véget

Így lett tökéletes sportautó a Porsche 911 Turbo

További cikkeink a témában