Újabb rejtélyes haláleset történt a Boeing-ügyben

2024.05.03. 09:28
Gyors lefolyású betegségben meghalt egy 45 éves férfi, aki a Boeing egyik beszállítójának, a Spirit AeroSystems gyártási hibáira hívta fel a figyelmet. Két hónappal korábban egy másik szivárogtatót is holtan találtak a hatóságok. A férfi halála előtt szintén perben állt a repülőgyártóval.

Meghalt egy Boeing-szivárogtatóként ismert férfi, aki azzal vádolta meg a cég egyik beszállítóját, hogy figyelmen kívül hagyta a Boeing 737 MAX utasszállító repülőgép gyártási hibáit – írja az Economx.hu.

Joshua Dean a Spirit AeroSystemsnek dolgozott, majd azt állította, hogy bosszúból elbocsátották, miután felhívta a figyelmet a cég kansasi üzemében uralkodó repülésbiztonsági problémákra. A Boeing beszállítója, a Spirit AeroSystems ellen azóta nyomoznak, hogy kiderült, felelősségük volt az Alaska Airlines 1282-es járatából menet közben kiszakadt ajtólap építésében.

A férfi vallomást tett a cég ellen indított részvényesi perben, emellett a Szövetségi Légiközlekedési Hatóságnál is panaszt nyújtott be. Állítása szerint súlyos minőségi hiányosságok vannak a Spirit AeroSystems gyártóüzemében. 

A 45 éves férfi teljesen egészséges volt, majd kedden egy gyors lefolyású rejtélyes fertőzésben meghalt.

Dean édesanyja a közösségi médiában írt arról, hogy fia egy MRSA-fertőzés miatt tüdőgyulladást és agyvérzést kapott. A tragédia csaknem két hónappal azután történt, hogy a Boeing egy másik szivárogtatóját, John Barnettet is holtan találták. A 62 éves férfi szintén pereskedett a Boeing ellen. Állítása szerint szigorú megtorlást kapott, miután feltárta a Boeing 787 Dreamliner biztonsági problémáit. A dél-karolinai hatóságok szerint a férfi a tárgyalás után hirtelen öngyilkos lett. 

Sorozatos problémákat találnak a Boeingeknél

A cég járataival az elmúlt hetekben is rengeteg probléma volt. Április végén leszakadt a Delta Air Lines Los Angelesbe induló Boeing 767-es repülőgépének az egyik vészcsúszdája, míg előtte egy Dél-Afrikába tartó gép futóműve kirepült a helyéről menet közben. A Boeing azonban nem kommentálta az incidenst. Április elején pedig a vállalat egyik mérnöke közölte, hogy csaknem félezer gép lehet hibásan összerakva a Boeing Dreamliner gépeiből.

Március elején pont egy Dreamliner „műszaki hibája” miatt sérült meg több tucat ember – amelyre a cég is reagált még akkor –, március végén egy Boeing 727-es kettétört leszállás közben, a hónap végén pedig menet közben zuhant le egy 737-es hajtóművének burkolata. A Boeing repülőgépei az utóbbi időben többször teremtettek életveszélyes helyzeteket, és szinte rendszeresen kellett kényszerleszállást végrehajtaniuk, például egy kiszakadt ablak miatt.

A cég vezérigazgatója, Dave Calhoun pedig bejelentette, hogy 2024 végéig távozik a cég éléről. A Boeing és fő beszállítója, a Spirit AeroSystems gyártási szabványait jelenleg is vizsgálják az egyre nagyobb problémává váló minőségi hanyatlás miatt. 

Februárban a Boeing–737 Max repülőgépek gyártásakor találtak problémát, ami arra kényszerítette a vállalatot, hogy átalakítson mintegy 50, még le nem szállított gépet. Ed Clark, a Boeing–737-es programjának vezetője február végén azonnali hatállyal távozott a cégtől, a Ryanairnek pedig járatokat kellett törölnie a Boeing gépek megbízhatatlansága miatt