Gyártók Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél

Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél

autopro.hu/R.K.E. | 2024.05.03 07:25

Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél

Fotó: BMW

A BMW hivatalosan is elhagyja az „i" megjelölést a belső égésű modellek végén. Az elmúlt egy évben már pletykáltak egy ilyen változásról, különösen azután, hogy a CarBuzz 48 különböző, a Német Védjegy- és Szabadalmi Hivatalnál bejegyzett védjegyet fedezett fel.

Hirdetés

Ha valaha is úgy gondolta, hogy a BMW nevei egy kicsit túl zavaróak, nincs egyedül. Az alfanumerikus elnevezési séma évek óta frusztráló része a márka identitásának, arra kényszerítve az átlagfogyasztót, hogy egyszerűen figyelmen kívül hagyja a név felét, és az alapmodellre egyszerűsítse le. Az olyan nevek, mint az X3 sDrive30i, 750e xDrive, X6 M60i, 540i xDrive, a rajongók számára értelmesek lehetnek, de ha először sétálsz be egy BMW-kereskedésbe, megbocsátható, ha túlterheltnek érzed magad.

Ráadásul a márka elektromos modelljeinek bevezetésével az „i" betű előre került, teljesen megváltoztatva az elnevezési sémát és teljesen átírva annak jelentését. Elektromos modellnévként az i7 vagy i5 könnyebben érthető, majd az M60 vagy M70 megnevezés bevezetése egyszerűsíti a dolgot. Az X3 sDrive30i megváltoztatása X3 sDrive30-ra nem egy nagy változás, de minden apróság segít, és amikor a frissítés megérkezik.

A teljesítményjelölések nem fognak túl nagyra nőni

Talán már Ön is észrevette, hogy minden új modellnél nő a megnevezés: az xDrive50-es modellekből xDrive 60-as modellek lesznek, az M40-es modellekből pedig M50-es modellek lesznek. Ahogy a vállalat egyre erősebb teljesen elektromos és hibrid változatokat mutat be, nem is olyan meglepő, hogy a vállalat azt szeretné, ha a nevek is velük együtt nőnének. Bár jönnek még erősebb változatok, a vállalatnak egyelőre nincsenek tervei arra, hogy 100-ra és azon túlra bővítse őket.

A jelenleg elérhető legmagasabb jelölés az M70, amelyet az i7 M70 és a hamarosan megjelenő, ráncfelvarrott iX crossover számára tartanak fenn. Ez utóbbit már látták, amint a Neue Klasse X koncepció dizájnjegyeit viselő, tesztelés közben városi utcákon közlekedik. A pletykák szerint a legerősebb változat 610-ről 650 lóerőre növeli a teljesítményt, amivel az i7 M70-hez hasonlóan az i7 M70-hez kerül, és indokolja a névváltoztatást – írja a CarBuzz.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink