Toyota Crown

Frissítést kapott a Toyota nálunk elérhetetlen csúcsmodellje

2024.05.02.

Egy új felszereltségi szinttel, valamint általában gazdagabb felszereltséggel kerül forgalomba a Crown szedán 2025-ös kivitele.

Kibővítette az eredetileg 2022 nyarán bevezetett Crown Crossover zászlóshajó tudását a Toyota. Az Avalon szedánt az észak-amerikai piacon öt generáció után váltó, innovatív formátumú, emelt karosszériás fastback szedán átfogó modellfrissítése még távolról sem indokolt, ugyanakkor a felhasználói visszajelzések, illetve az általános technológiai fejlődés nyomán néhány apró és egy markánsabb módosítást hajtott végre a Toyota.

A legfontosabb a vadonatúj Nightshade felszereltségi szint bevezetése. A más modellcsaládoknál már sikerrel alkalmazott kivitel elnevezése („éjjeli árny”) sötét tónusú kivitelt sejtet: az emblémák sötétített kivitelűek, az ajtók külső védőpaneljei és kilincsei, külső tükörházai, valamint cápauszony-antennája feketék, a 21 colos keréktárcsák matt fekete színűek. Érdekesség, hogy a nightshade szónak amúgy a marketing világán kívül semmi köze a sötétséghez: a nadragulyát (Atropa belladonna) nevezik így az angol nyelvben.

További apró részletek is megújultak. Míg eddig csak az utasok kaptak nagyteljesítményű USB-C töltőaljzatokat (egy elöl, kettő hátul), a vezető oldalán hagyományos USB-A port szolgált töltésre, mostantól ez utóbbi helyén is modern, gyorstöltő csatlakozót találunk. A belépő szinten eddig szövetkárpitozású ülések várták az utasokat, elöl fűthető kivitelben, de a 2025-ös modellévre ez eltűnik, és itt is megjelenik az elöl fűthető és szellőztethető, hátul fűthető kivitelű, bőrkárpitozású ülés, ami a magasabb felszereltségű modelleken eddig is a szériakivitelhez tartozott.

Korábban egyáltalán nem volt rendelhető, és most is kizárólag a legmagasabb Platinum felszereltségi szinten elérhető a head-up kijelző, valamint az aktív hátsókerék-kormányzás. Ugyanitt megjelent a motorosan állítható kormánykerék és az érintés nélkül nyitható csomagtérajtó.

Ami a többi műszaki részletet illeti, ott nincs változás. A Toyota Crown Crossover minden változata full hibrid és összkerékhajtású, ám mindkét technológiából kettő különböző változatot kínál a modell. A Platinum szint kivételével a Crown minden változata a széles körben alkalmazott, 2,5 literes szívómotorra épülő, negyedik generációs Toyota hibrid rendszert (176 kW, 239 LE rendszerteljesítmény) kapja meg. Ez alapértelmezésben kizárólag az első kerekeket hajtja, ám ha a menetkörülmények vagy az útviszonyok szükségessé teszik, a pillanatnyi hajtóerő akár 80 százalékát a hátsó tengelyre szerelt villanymotorból veszi.

A csúcsmodellt ezzel szemben a 2,4 literes turbómotorral szerelt Hybrid Max (268 kW, 365 LE) konfigurációval szerelik. Itt szintén villanymotor hajtja a hátsó kerekeket, ám ez a kivitel minden esetben összkerékhajtással közlekedik, a nyomaték tengelyek közötti megosztását 70:30 százaléktól egészen 20:80 százalékig variálja a vezérlés.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.17
Le kellett zárni az autópályát éjszaka. ..
2024.05.17
Amíg a tisztán elektromos autók piaca stagnál, addig a plug-in hybridek növekedést mutatnak, amire....
2024.05.16
Szombathely térségében történt a súlyos baleset – közölte az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.05.16
A HangZóna mai vendége Lambert Gábor, a Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs vezetője. ..
2024.05.16
Közel huszonkétezren látogattak el az idei Balatonfüred Concours d’Elegance-ra, amelyet a BMW Group....
2024.05.16
A „Terminál” a valóságban.   ..
2024.05.16
A Netrisk szerint a dízelmotoros, benzines, hibrid és elektromos új autók esetén az átlagdíj az....
2024.05.16
A szegedi Csonka János Technikumban tanul az ország két legjobb autószerelője és a legügyesebb....
2024.05.16
A Mazda Motor Corporation közzétette egész éves pénzügyi, illetve értékesítési eredményeit, és a....
2024.05.16
Az új Opel Frontera világpremierje után kiderült, hogy a SUV tisztán elektromos hajtású változata a....