- Hirdetés -

A versenyhelyzet előre vigyen, ne pedig támadólag hasson

|

- Hirdetés -

A szakma legnagyobb elismerésévé nőtte ki magát 11 év alatt a Televíziós Újságírók Díja, a kezdetekről, a kategóriákról és a díj fogadtatásáról mesélt a Business Lounge április 10-ei adásában Kenderessy Szabolcs, a Sorozatwiki főszerkesztője. A műsor második felének vendége Knapcsek Katalin, a KNK kommunikációs ügynökség ügyvezetője volt, vele a kreativitás és az MI sokat vitatott kapcsolatát, valamint a szakma utánpótlását vesézték ki a műsorvezetők.

16 évvel ezelőtt hobbiból indult a Sorozatwiki, melyen ma már hazai és külföldi sorozatokkal kapcsolatos híreken túl forgatási beszámolókat, nézettségi adatokat, interjúkat és újabban podcastokat is találunk. Az oldalt még gimnazistaként elindító Kenderessy Szabolcs főszerkesztő elmondása alapján 2016-ra már főállású munkává vált számára az oldal, ma pedig 4-5 fős szerkesztőség dolgozik a tartalmaikon.

A Televíziós Újságírók Díjának megalapítása is hozzájuk fűződik, idén 11. alkalommal adták át az elismerést különböző kategóriákban, az évek során ez az esemény is egyre nagyobb rendezvénnyé nőtte ki magát, már a második év „nagyobbat szólt”, mint amire számítottak. „Az elmúlt 4-5 évben ez lett a legnagyobb díjátadó televíziós körökben”.

A 14 kategória győzteseit a zsűriben ülő szakújságírók választják ki, akik ismerik a televíziózás világát, és a kérés feléjük, hogy „kritikai szempontok alapján vizsgálják meg, hogy az előző években mik voltak a legminőségibb szórakoztató műsorok és sorozatok”, a műsorvezetők az elmúlt évben milyen teljesítményt nyújtottak. A színészek pedig egy adott produkcióban nyújtott kiemelkedő munka alapján kerülhetnek be a szavazásba. Annak ellenére, hogy csak a gálán derülnek ki a nyertesek, mindig nagy számban vesznek részt az eseményen a jelöltek, de az is jól jelzi a díj értékét szakmai körökben, ahogyan a Básti Juli, Molnár Piroska és Kálloy Molnár Péter szintű színművészek beszélnek az elismerésről köszönőbeszédeikben.

Szóba került a beszélgetésben a saját gyártású műsorok száma és aránya a tévécsatornákon belül, Kenderessy szerint 2016 környékén következett be egy változás, ekkor ugyanis az összes vezető csatornán megnőtt a saját gyártások száma. Ez egészen 2020-ig tartott, „ekkor a covid és a válság miatt elkezdett csökkenni”, de szerencsére a szám az elmúlt másfél évben visszatért a korábbi szintre, sőt: idén ősszel a TV2 és az RTL három-három saját műsort indít majd, amire korábban nem volt példa.

A műsor második részének vendége a 10 éves KNK ügyvezetője, Knapcsek Katalin volt, akivel a téma a kommunikációs ügynökségek múltja, de főként jövője körül forgott. A KNK indulásakor fel sem merült, most pedig „felszabadítja a kreativitásukat” a mesterséges intelligencia használata, elmondása szerint a legtöbb tevékenységükben jelentős szerepet játszik ez az eszköz. A kreatív csapat például képeket készíttet vele, de ez nem azt jelenti, hogy ne dolgoznának grafikusokkal is, Knapcsek szerint „attól jó egy kreatív ügynökséget csinálni, hogy sokfajta dolgot kipróbálhat az ember”. De jól használható az MI a szövegírás, elemzések területén, bár az előbbiről legtöbben úgy vélik, hogy „lehet, de nem az igazi”.

Mi a helyzet az utánpótlással? A KNK dolgozóinak átlagéletkora a szakember szerint nem éri el a 32-t, a legtöbb kollégája Z generációs, akik „nagyon okosak és tehetségesek, és jó velük együttműködni”. Jellemformálónak tartja, hogy a fiatalok „beállnak eléd a tárgyalóba és közlik, hogy nincs igazad”, de ebben nem lát problémát. Fontosnak tartja, hogy döntési lehetőségeket biztosítson számukra, valamint támogassák egymást a csapaton belül. Persze mindig van versenyhelyzet, de úgy tartja, ez előre kell, hogy vigyen, ne pedig támadólag hasson.

Mik ma a legnézettebb televíziós műfajok Magyarországon? Megunták-e a vetélkedőket a nézők? Miben más egy Z generációs munkavállaló, mint idősebb kollégái? Mit várnak el ma a fiatalok egy pozíciótól? A válaszok elhangzanak a Business Lounge legújabb adásában, ami itt hallgatható meg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Szuperprodukció érkezik Budapestre

Soha nem látott világpremier érkezik Budapestre. Június elsején nyílik meg a BOK csarnokban a LUFILAND szuperprodukció, amely 500 ezer környezetbarát lufi felhasználásával hívja világkörüli utazásra a látogatókat. A 4000 négyzetméteres kiállítócsarnokban többek között az...

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...