eur:
387.08
usd:
356.35
bux:
68611.27
2024. május 17. péntek Paszkál
Engineer hand using tablet with machine real time monitoring system software. Automation robot arm machine in smart factory automotive industrial Industry 4th iot , digital manufacturing operation.
Nyitókép: Zapp2Photo/Getty Images

Felmérés: az európai emberek nem akarnak lemondani a benzines és dízelautókról

Az európai polgárok többsége nem ért egyet a belső égésű motorokkal szerelt gépjárművek 2035 utáni betiltásával. Ez derült ki a Századvég legújabb, Európa Projekt-kutatásából - nyilatkozta az InfoRádiónak Hortay Olivér.

A Századvég energia- és klímapolitikai üzletágának vezetője elmondta, hogy a 2016-ban indult Európa Projekt-kutatás számos témából áll, ezek közül az egyik az energetika és a klímapolitika. Az elmúlt időszakban újra felélénkült a vita az Európai Parlament által tavaly februárban elfogadott jogszabályról, amely szerint az unió 2035-től megtiltaná a belsőégésű motorral szerelt, hagyományos üzemanyagokkal hajtott autók értékesítését.

"Az elmúlt hónapokban egyre inkább lesújtó adatok érkeztek az EU, és benne a nagy járműgyártó Németország és Franciaország ipari teljesítményével kapcsolatban. Mivel a helyzet rövid távon várhatóan nem is fog javulni, megint felmerült a kérdés, hogy érdemes-e ragaszkodni ehhez a 2035-ös céldátumhoz. Ugyanis ez jelentős kihívások elé állítja az európai járműgyártókat" – hívta fel a figyelmet Hortay Olivér.

Mivel a járműgyártás az unió iparának húzóágazata, ezért megkérdezték az európai polgárokat, hogy egyetértenek-e a döntéssel.

A felmérésből kiderült – folytatta a szakértő –, hogy az európaiak 62 százaléka nem ért egyet a döntéssel. Az egyetlen tagállam, ahol a döntéstámogatók aránya meghaladta az elutasítókét, Ciprus volt. Hortay Olivér szerint a kérdés leginkább a máltaiakat, a svédeket és a portugálokat osztotta meg, de még ebben a három országban is többségben voltak azok, akik nem támogatták a döntést.

A Századvég energia- és klímapolitikai üzletágának vezetője azt is közölte, hogy a legnagyobb arányú elutasítottságot Csehországban, Szlovéniában és Litvániában mérték, méghozzá 78, 75 és 73 százalékos részaránnyal. Magyarországon is a megkérdezettek több mint kétharmada (72 százalék) nem értett egyet ezzel a tervezettel.

"A járműgyártás szempontjából megkülönböztetett jelentőségű Németországban 69 százalék, Franciaországban pedig 64 százalék ellenzi a lépést" – tette hozzá a Századvég energia és klímapolitikai üzletágának vezetője.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: az erőszak a mindennapok részévé vált

Orbán Viktor: az erőszak a mindennapok részévé vált

A pártelnök-miniszterelnök terjedelmes interjút adott péntek reggel a Kossuth rádióban. Elmondta, az élet és halál között lévő Robert Ficóért "imádkozunk". Szerinte rosszkor esett ki a munkából Szlovákia miniszterelnöke, az EP-választás és az amerikai elnökválasztás dönthet ugyanis "háború vagy béke ügyében".

Politológus a Fico-merényletről: elkezdhetünk hozzászokni az ilyesmihez

A szlovákiai társadalom hosszú ideje nagyon feszült, és a politikusok a merénylet után is inkább hergelnek, mintsem nyugtatnak – mondta az InfoRádióban a szlovákiai Fórum Intézet elnöke. Öllös László politológus, filozófus szerint a kampány hátralévő része a Robert Fico elleni támadásról szól majd.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.17. péntek, 18:00
Sándor Ildikó
néprajzkutató, a Hagyományok Háza Közművelődési és tudományos szakcsoport vezetője
Mikor kezdhet növekedni a lakásépítések száma?

Mikor kezdhet növekedni a lakásépítések száma?

Bár az év fordulóján már az újraéledés határozott jeleit mutatta a hazai lakáspiac, a lakásépítések esetében még nem volt nyoma a kedvező fordulatnak. Ahogy korábban írtuk, 2024 első negyedében sokéves negatív rekordok dőltek meg a használatba vehető új otthonok számát és a közeljövő várható fejlesztéseit mutató építési engedélyeket illetően is. Az ezzel kapcsolatos területi különbségeket és a jövőben várható kilátásokat az OTP Ingatlanpont elemzése foglalta össze.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×