Tech

Új rekordot értek el az elektromos autók töltésében

Olga Rolenko / Getty Images
Olga Rolenko / Getty Images

Az elektromos autók legnagyobb hibája jelenleg az akkumulátorgyártás környezetterhelésen túl a korlátozott hatótávban és a hosszú töltési időben rejlik. Ez utóbbit azonban most úgy tűnik, sikerült lecsökkentenie a svéd Polestar és az izraeli StoreDot cégek együttműködésének, írja az Interesting Engineering.

Miután az utóbbi vállalat rendkívül gyorsan töltődő (XFC) akkumulátortechnológiáját beépítették a legújabb Polestar 5-prototípusba, az akkumulátort rekordidő alatt, 10 percen belül tudták 10-ről 80 százalékosra tölteni.

A teszt során a cégek egy 77 kWh-s akkumulátort pumpáltak fel a StoreDot rendkívül gyorsan tölthető (300 Wh/kg) szilícium-alapú akkumulátorcellái segítségével, amelyeket a Polestar 5 prototípusautójába szereltek be. A jármű folyamatosan 310 kW feletti töltési teljesítményt tartott fenn, a csúcsteljesítmény pedig 370 kW felett volt.

A teszt során a cella összes paraméterét, így a hőmérsékletet, a feszültséget és a töltési kapacitást is folyamatosan figyelték, és nem adódott probléma ez idő alatt.

A mérföldkő segíthet kezelni a hatótávolsággal kapcsolatos gondokat a jelenlegi és a jövőbeli elektromos járművek tulajdonosainak körében. A gyors töltési technológia révén a cég azt várja, hogy még idén eljutnak oda, hogy 10 perc töltéssel 320 kilométert tudjanak kisajtolni a prototípusmodellből.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik