Ahelyett, hogy lenyitotta volna a rámpát, feldobta a 9-es buszra a kerekesszékes nőt
A BKV szerint a kerekesszékes utasoktól érkezik a legritkábban panasz; idén eddig tíz mozgásában korlátozott utas tett panaszt a vállalatnál, amiből hármat találtak megalapozottnak.
A rtl.hu írta meg, hogy egy buszsofőr a 9-es buszon ahelyett, hogy lenyitotta volna egy kerekesszékes nőnek a rámpát, inkább „feldobta” a járműre. A nő szerint az ilyen esetek mindennaposnak számítanak a budapesti buszon.
A nő beszámolt arról az esetről, amikor május 11-én, szombaton a 9-es busz egyik sofőrje
„szó nélkül mögém kerekedett, és »feldobott« a buszra, mint egy zsák krumplit.”
Hozzátette ugyanakkor, hogy a sofőrök ahelyett, hogy lenyitnák a rámpát, „sokszor köszönés, kérdés, engedély nélkül megfogják a székemet, és felraknak a buszra még akkor is, ha nagyon nagy a szintkülönbség”. Elmondása szerint ilyenkor „gyakorlatilag egy olyan vadidegen kezében van az életem, aki lehet, még életében nem tolt kerekesszékest”.
A lap megkereste a BKV-t, akik annyit írtak válaszlevelükben az üggyel kapcsolatban, hogy „panasz társaságunkhoz nem érkezett, így azt nem vizsgáltuk.”
A cég azt is elmondta, hogy 2024-ben eddig tíz alkalommal küldtek panaszt mozgásában korlátozott utasok, melyek közül három esetben volt megalapozott a reklamáció.
A mozgásukban korlátozott utasok szállításának szabályairól a BKV járművezetői pontos utasítást kapnak, és az autóbusz-vezetőik rendszeresen oktatásokon vesznek részt, amelyeken téma a mozgásukban korlátozott utasok segítése is – írták.
Hozzátették továbbá:
„Szabályozásunk szerint a járművezetők kötelesek fokozott gondossággal eljárni a mozgásukban korlátozott utasok le- és felszállásánál, azokon a járműveken pedig, amelyeken van a mozgáskorlátozottakat segítő berendezés, kötelesek azt működtetni, amennyiben annak nincs fizikai akadálya, vagy az érintett utas nem kéri kifejezetten ennek mellőzését.”
A cég közlése szerint „kerekesszékes utasainktól a legritkább esetben érkezik negatív visszajelzés”.