Ezt sokan várták: visszatér Magyarországra az egyik kedvenc divatáruházlánc

Vágólapra másolva!
A cég hivatalos központi webáruháza változatlanul szállít hazánkba, de mostantól újra lehet hagyományos Orsay üzletben is vásárolni Magyarországon. A vállalat ugyanis fizikai boltokkal is visszatér a magyar piacra, igaz, egyelőre egy üzletet nyitottak újra.
Vágólapra másolva!

Néhány éve 33 üzletet működtetett Magyarországon, majd a koronavírus-járvány okozta nehézségek miatt azok bezárására, és a hagyományos kiskereskedelmi szegmensből való kivonulásra kényszerült az Orsay. A népszerű divatáruházlánc 2022 nyarán történt távozásáról az Origo is beszámolt.

Most viszont úgy tűnik, hogy az Orsay visszatér a magyar piacra. Az egyik közösségi oldalon működő hivatalos profiljukon nemrég promóciót hirdettek meg. A promóció a budapesti Duna Plaza bevásárlóközpontban található üzletük nyitáshoz kapcsolódik.

Ez tehát azt jelenti, hogy az Orsay visszatér a magyarországi hagyományos kiskereskedelmi szegmensbe.

Az Origo megkereste a vállalatot, hogy érdeklődjön az üzletnyitás hátteréről. A cég nevében egyelőre a Duna Plaza-ban történő üzletnyitást erősítették meg, a bolt április 29-től újra fogadja vásárlóit. Arról egyelőre nem áll rendelkezésre információ, tervez-e a vállalat újabb hazai boltnyitásokat, és ha igen, mely városokban illetve helyszíneken, illetve milyen ütemezéssel.

fasthashion, fast fashion, ruha, bolt
Képünk illusztráció
Fotó: Shutterstock

Nem az Orsay az egyetlen divatáruházlánc, amely a magyar vásárlók figyelmére igényt tart. Ahogy az Origo megírta, az eredeti tervekhez képest némi csúszással, de megnyílik a szintén sokak által várt első magyarországi Primark üzlet is.

A KSH adatai szerint a magyarországi textil és ruházati cikkek kiskereskedelmi értékesítése folyamatosan növekvő tendenciát mutat (ebben közre játszanak az áremelkedések), a forgalom 2023-ban már meghaladta a 853 milliárd forintot.

Ugyanakkor a hagyományos kiskereskedelmi ruházati üzletláncoknak mind nagyobb kihívást jelentenek a távol-keleti, elsősorban kínai hátterű online piacterek. Az olyan vállalatok, mint a Shein vagy a Temu, néha lehetetlenül alacsony árakkal és agresszív marketinggel csábítják a vásárlókat. Különösen a Temu vált nagyon sikeressé ebben, köszönhetően részben annak, hogy a nyomott árak mellett, a hagyományos szállítmányozási láncokat némileg megkerülve, lényegében közvetlenül a gyártótól juttatja el az árucikkeket a vásárlóhoz. Ezzel jelentősen gyorsítja a megrendelések teljesítését. Néhány reklámozási gyakorlata azonban aggályokat vet fel, amik miatt már a hazai illetékes hatóság, a Gazdasági Versenyhivatal is vizsgálatot indított.