eur:
386.04
usd:
355.6
bux:
0
2024. május 21. kedd Konstantin
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter beszédet mond az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham Hungary) üzleti fórumán az InterContinental Budapest Hotelben 2024. február 1-jén.
Nyitókép: MTI/Purger Tamás

Nagy Márton az üzemanyagár-csökkenésről: úgy tűnik, megértette mindenki, hogy mit szeretne a kormány

Nagyon közel vagyunk ahhoz, hogy az üzemanyagárak visszakerüljenek a referenciaszinthez - közölte Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter, aki megfontolandónak tartja, hogy a régiós átlagár helyett csak a szomszédos országokat vegyék alapul.

Pozitívan értékelte a Mol 10 forintos önkéntes üzemanyagár-csökkentését Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter egy keddi sajtótájékoztatón újságírói kérdésre válaszolva.

"Úgy tűnik, hogy megértette mindenki, hogy mit szeretne a kormány, aminek nagyon-nagyon örülök, és kooperációt választja mindenki az ellenállás helyett, ha szabad így mondanom. És ez jó dolog, nem?"

A miniszter szerint ez nagy lépés volt előre.

"Nagyon nagy lépés, és a jó irányba tett lépés. Hogy ez elegendő vagy nem, azt a kormány jövő hét szerdán tudja értékelni, mert közben a szomszédos árak és a régiós árak is mozognak. Mellesleg megjegyzem, hogy a Brent típusú kőolaj ára azért emelkedett, tehát pont

a régiós árak valószínűleg fölfelé fognak elmozdulni, ezért is közelednek egymáshoz ezek az árak,

nagy esélye van ennek" - fejtegette Nagy Márton.

Megjegyezte: több szakmai szervezet is kezdeményezte, hogy a régiós átlagár helyett az üzemanyagok esetében csak a szomszédos országok átlagárát vegyék figyelembe a célár meghatározásakor.

"Azaz Lengyelországot, Csehországot és Bulgáriát hagyjuk el a referenciaértékből. Szerintem ez megfontolandó felvetés. Nem véletlen, hogy múlt hét péntek óta a KSH nemcsak a régiós átlagot publikálja, hanem a szomszédos országok átlagát is."

Nagy Márton szerint a szomszédos országok átlagárainak figyelembevételét támaszthatja az is alá, hogy adott esetben a magyarok csak oda tudnak átmenni tankolni, Lengyelországba, Csehországba vagy Bulgáriába nem, így a szomszédos országok tényleges referenciaértékként tudnak szolgálni.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Rusvai Miklós: tehén fertőzött meg embert madárinfluenza-vírussal, és ez nem jó jel

Rusvai Miklós: tehén fertőzött meg embert madárinfluenza-vírussal, és ez nem jó jel

Egy tehéntől kapta el a madárinfluenza vírusát egy tejtermelő az Amerikai Egyesült Államokban. A fertőzést idejében megállították, ezért a gazda megúszta egy szemgyulladással; még felső légúti tünetek sem alakultak ki nála. Ez az első bizonyított eset, hogy a H5N1 szarvasmarháról emberre terjedt át, emberről emberre viszont még mindig soha – mondta az InfoRádió által megkérdezett víruskutató.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
Lázár János: Magyarország nem lesz senkinek a leányvállalata!

Lázár János: Magyarország nem lesz senkinek a leányvállalata!

A kínai elnök látogatása nem a magyar függetlenség feladásáról szól, hanem pont a magyar szuverenitás erősítését jelenti - jelentette ki a Portfolio-nak adott interjújában Lázár János építési és közlekedési miniszter, majd aláhúzta: a kínai-magyar kapcsolatok erősítése nem politikai rögtönzés alapján történik, tudatos stratégia szerint halad előre. Meglátása szerint az EU nem tudja eldönteni, hogyan viszonyuljon Kínához. A tárcavezető beszélt arról is, hogy Európa gazdag, de már gyenge, a korábbi gazdasági modell már nem érvényes az unióban, a régi képletet kidobták, de még nincs helyette új megoldóképlet és rémisztőnek nevezte, hogy a blokk katonailag értelmezhetetlen erőt képvisel. Az interjú során szóba került a Budapest-Belgrád vasútvonal, a V0 vasútvonal kínai megvalósítása, általánosságban a kínai tőke szerepe, Magyarország mint gazdasági kulcsállam, az autóúthálózat fejlesztése, valamint az orosz-ukrán háború következményei, a várható szimbolikus jelentőségű beruházások a szűk költségvetési keretek közepette. Jelezte azt is a miniszter, hogy 2025 nyarára kész lesz a Budapest-Belgrád vasútvonal teljes vasúti pályája. Annak a reményének adott hangot, hogy a háború után lennie kell európai-orosz energetikai együttműködésnek, és ebben Magyarország közvetítő lehet. Az interjúban Lázár János elismerte, hogy a legnagyobb magyar tulajdonú építőipari cégek megerősödésében nagy szerepet játszottak az állami beruházások, szerinte ez legitim mód volt, ugyanis stratégiai érdek a szektor magyar kézben tartása. Ezen a ponton azonban az állam és a piaci szereplők kapcsolata korszakváltáshoz érkezett elmondása szerint.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. május 21. 04:30
2024. május 20. 07:45
×
×
×
×