back to top
KezdőlapFormula 1Szerencséje volt az esővel, de az F1 szerint ez is azt igazolja,...

Szerencséje volt az esővel, de az F1 szerint ez is azt igazolja, hogy még több sprintre van szükség

-

A sanghaji péntek és szombat izgalmai tovább erősítették Stefano Domenicalit azon hitében, hogy több sprinthétvégére van szüksége az F1-nek. Ezzel az eső miatt eseménytelen szabadedzések számát is csökkentenék.

Viszonylag eseménydús időmérővel és futammal mutatkozott be a Kínai Nagydíjon a sprintversenyes hétvégék új lebonyolítása, amely kizárólag a menetrend felépítésében hozott változást az előző évhez képest. Bár a hétvégén kissé korábbra tolt sprintesemények magukban hordozzák annak veszélyét, hogy csökkentik a sprintekre irányuló figyelmet, hiszen péntek délután immár „csak” a rövid időmérőt rendezik, a rövid verseny pedig egy nézői szempontból nem ideális idősávba, szombat délelőttre került, ám Sanghajban az időjárás gondoskodott arról, hogy a sprint eseményei is szolgáltassanak beszédtémát: a kvalifikáció végére megérkező eső felbolygatta a rajtsorrendet az első tízben, ami a megszokottnál nagyobb átrendeződést vont maga után a verseny 19 körére.

A Forma-1 vezetői számára a betételem 2021-es bevezetése óta fontos, hogy a sprintek elérjék céljukat a nézők bevonzása terén, vagy legalábbis egy-egy érdekes momentumot megragadva lehessen ezt kommunikálni róluk, így Stefano Domenicali vezérigazgatót Sanghajban elégedettséggel töltötték el az eső által megbolondított sprintfejlemények, s a Racefans szerint Sky kérdésére gyorsan rávágta, több ilyen kibővített hétvégére lenne szükség.

„Miért is ne? – mondta Domenicali, aki korábban már nyolcban határozta meg a sprintek szerinte egy szezonban ideális számát, míg idén hat ilyet tartalmaz a naptár. – Szerintem ez nagyszerű dolog, mert minden napra feszültséget tartogat. Meg fogjuk ezt vitatni a későbbiekben, de egyelőre várjuk meg, hogyan alakul az idei többi sprint.”

Alonso szerint nem kellett volna elindulnia a sprinten, az tette tönkre a versenyét

„A mostani sprint időmérője elképesztő körülmények között zajlott, amely miatt sokat voltak a pályán az autók. Ez pedig emlékeztetett minket azon kötelességünkre, hogy minden napra valamilyen akciót kell vinnünk a pályára. Ezzel a helyszínre kilátogató nézőinket is megtiszteljük, akik jól akarnak szórakozni.”

Az F1 hosszú ideje megoldatlan problémája, hogy ha egy szabadedzésen elered az eső, az egy óra gyakran minimális esemény mellett pereg le, hiszen ha a hétvége további részére száraz idő van kilátásban, akkor a versenyzők feleslegesnek tartják a körözést, ha viszont további csapadék várható, akkor a gumikkal spórolnak. A Japán Nagydíj második szabadedzésén már idén is kaptunk ízelítőt ebből, Domenicali célzása szerint pedig jelen helyzetben legkönnyebben azzal lehet garantálni, hogy a versenyzők vizes pályán is kihajtsanak és mindent beleadjanak, ha szabadedzések helyett téttel rendelkező eseményeket tartanak. Ebben pedig fontos szerepet játszanak a sprinthétvégék, amelyek két edzést is izgalmasabb elemre cserélnek.

„Ez nem jó azoknak, akik eljönnek, hogy megnézzenek minket – mondta Domenicali az elmosott edzésekről. – Biztos vagyok benne, hogy ez a csapatok is megértik, így megoldást kell találnunk.

Így lövi lábon magát folyamatosan a sprintversenyekkel az F1