Elemzések Valóban szükség van a nagy tisztaságú katódanyagokra?

Valóban szükség van a nagy tisztaságú katódanyagokra?

autopro.hu/R.K.E. | 2024.04.30 04:16

Valóban szükség van a nagy tisztaságú katódanyagokra?

Fotó: SK Innovation

A másodlagos akkumulátorcellák gyártói (LG Energy Solution, Samsung SDI és SK On) a katódanyagok beszállítóitól nagyon szigorú tisztasági előírásokat követelnek meg az egyenletes minőségű kimenet biztosítása érdekében.

Hirdetés

A katódanyagokra vonatkozó tisztasági előírásokat üzleti titokként szigorúan őrzik, és kevéssé vizsgálják aktívan az ilyen szigorú előírások szükségességét. A cellagyártók igényeire válaszul a katódanyagok beszállítói jelentős összegeket fektettek be a nyersfémek tisztításába, aminek következtében az akkumulátorok fajlagos költsége megemelkedett.

A Pohang Tudományos és Technológiai Egyetem (POSTECH) Anyagtudományi és Műszaki Tanszékének Yong-Tae Kim professzor által vezetett kutatócsoport, együttműködve a POSTECH Vas- és Ökoanyag-technológiai Intézetének és Anyagtudományi és Műszaki Tanszékének Kyu-Young Park professzorával, valamint Dr. Woochul Jungnak, az Ipari Tudományos és Technológiai Kutatóintézet (RIST) kutatócsoportjával, felfedezte, hogy a katódanyagokra vonatkozó tisztasági előírások, amelyeket a cellagyártók határoznak meg, túlságosan szigorúak. Kutatásuk bizonyítja, hogy a lítium finomítási folyamatának ésszerűsítése jelentősen csökkentheti az akkumulátorok fajlagos költségét.

Mit sikerült bebizonyítani a kísérletek során?

Ebben a kutatásban a kutatócsoport a lítium nyersanyag tisztaságának a másodlagos akkumulátorok katódanyagainak előállítására és teljesítményére gyakorolt hatását vizsgálta. Hagyományosan feltételezik, hogy a lítium-alapanyagokban lévő szennyeződések gátolják a másodlagos akkumulátorok teljesítményét. Ezért a cél a legalább 99,5 százalékos tisztaságú lítiumanyagok előállítása.

A kutatócsoport azonban felfedezte, hogy a lítium nyersanyagban lévő körülbelül 1 százalékos magnézium (Mg) szennyeződés valójában növeli a folyamat hatékonyságát és meghosszabbítja a másodlagos akkumulátor élettartamát. Kísérleteik során bebizonyították, hogy a szennyeződésektől nem teljesen megszabadult, alacsony tisztaságú lítium felhasználásával akár 19,4 százalékkal, illetve 9 százalékkal csökkenthető a másodlagos akkumulátorok gyártási költsége és a szén-dioxid-kibocsátás.

A kutatást vezető Yong-Tae Kim professzor kijelentette: "„A másodlagos akkumulátorcellák gyártóinak újra kell értékelniük, hogy a jelenlegi katódanyagokra vonatkozó előírásaik nem túl szigorúak-e." – írja az AutoTech News.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink