- Hirdetés -

Így jelenik meg a fenntarthatóság a belvárosi ingatlanpiacon

|

- Hirdetés -

Egyre több területen, így ma már az ingatlanvásárlás folyamatában is megkerülhetetlen a fenntarthatóság, hiszen egyre fontosabb szemponttá válik, egyre több befektető és vásárló keresi az olyan ingatlanokat, amelyek környezetbarátnak, fenntarthatónak számítanak. Nem egyszerű ez természetesen a nagyvárosok közepén, így Budapesten sem. Vajon mi a helyzet ezen a téren a mindig népszerű és frekventált budapesti belvárosban? Figyelnek a fenntarthatóságra az ingatlanvásárlók?

„Nyilván egy nagyváros közepén kicsit másképp értelmezzük a fenntartható ingatlan fogalmát” – kezdi Ben-Ezra Orran, a belvárosi ingatlanok specialistája, a Central Home szakértője. „Értelemszerűen itt kevésbé beszélhetünk zöld energiaforrásokról, nemigen tudunk napelemekkel vagy szélerőművekkel kalkulálni egy belvárosi ingatlan felújításánál, egyelőre igen ritka, hogy napkollektor kerüljön egy belvárosi társasház tetejére, bár a jövőben talán ezt is lehetséges lesz. Ugyanakkor a 2022-ben kezdődött energiaválság már felhívta a figyelmet arra, hogy nagyon nem mindegy, milyen energiafelhasználása van az adott ingatlannak, így megnőtt az érdeklődés a magasabb fokú energiatanúsítvánnyal rendelkező lakások iránt.”

Az egyik fontos szempont, amelyet a vevők szinte elsőként néznek, az energiatakarékos nyílászárók kérdése. Szinte minden vevő rögtön kipróbálja, teszteli, hogy miként nyílnak és záródnak az ablakok, a modern, többrétegű, jól záródó ablakokat részesítik előnyben. Ugyancsak fontos a falak és a tetőszerkezet szigetelése, hiszen ez is nagyon sokat jelenthet a fűtési költségekben. Ez utóbbinál a gázzal kapcsolatos kockázat miatt ma már többnyire az elektromos fűtéseket részesítik a vevők előnyben, a hatékony fűtő-hűtő klímák, okosvezérlésű rendszerek mindenképpen erénynek számítanak egy ingatlan megtekintése során, ugyanúgy ahogyan a víztakarékos rendszerek is. A belvárosi ingatlanokban gyakran kisebb a víznyomás, ezért fontos lehet olyan eszközöket választani, amelyek kevesebb vizet használnak.

„Nem véletlenül ugrottak meg a belvárosi ingatlanok esetében a felújítási költségek sem” – mondja a Central Home szakértője. – „A befektetők különösen nem, de a privát lakásvásárlók sem szeretnek ma már kompromisszumokat kötni: a magas minőség szinte természetes elvárás a lakások felújításával kapcsolatban. Ide számítom azt például, hogy környezetbarát, fenntartható forrásból származó anyagokat használjanak egy-egy adott lakásnál.”

A lakás elhelyezkedése is nagyon fontos szempont lehet a fenntarthatóság szempontjából. Sokan keresnek olyan ingatlanokat, amelyek a tömegközlekedési lehetőségekhez, kerékpárutakhoz, sétálóövezetekhez közel vannak, ahol a környéken könnyedén meg lehet vásárolni az alapvető élelmiszereket és egyéb fogyasztási cikkeket, gyalogosan is el lehet érni különböző szolgáltatásokat. Ily módon minimalizálni lehet az autóhasználatot, és ezáltal csökkenteni a környezetre gyakorolt káros hatást.

A modern ingatlanpiac tehát egyre inkább figyelembe veszi ezeket a fenntarthatósági szempontokat, és egyre több ingatlanfejlesztő és építtető törekszik zöld, fenntartható lakó- és munkakörnyezetek létrehozására. Új építésű ingatlanokban gyakran már beépítik ezeket a fenntarthatósági elemeket, de a felújított belvárosi ingatlanokban is egyre gyakrabban találkozhatunk velük. Fontos azonban vásárlás előtt akár szakértő segítségét is kérni és alaposan átvizsgálni az ingatlanokat, és meggyőződni róla, hogy megfelelnek-e a fenntarthatósági kritériumoknak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Szuperprodukció érkezik Budapestre

Soha nem látott világpremier érkezik Budapestre. Június elsején nyílik meg a BOK csarnokban a LUFILAND szuperprodukció, amely 500 ezer környezetbarát lufi felhasználásával hívja világkörüli utazásra a látogatókat. A 4000 négyzetméteres kiállítócsarnokban többek között az...

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rengeteg élelmiszert adományoztak az ALDI vásárlói

Az ALDI Magyarország kiemelt figyelmet fordít a társadalmi felelősségvállalásra és a rászorulók támogatására. Ennek részeként folyamatosan támogatja a karitatív szervezetek társadalmilag kiemelten fontos munkáját. Az áruházlánc 2016 óta működik együtt a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel....

Szuperprodukció érkezik Budapestre

Soha nem látott világpremier érkezik Budapestre. Június elsején nyílik meg a BOK csarnokban a LUFILAND szuperprodukció, amely 500 ezer környezetbarát lufi felhasználásával hívja világkörüli utazásra a látogatókat. A 4000 négyzetméteres kiállítócsarnokban többek között az...

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...