jármű

Honnan lehet tudni, hogy aktív-e a traffipax?

2024.04.29.

„Bemértek vagy nem?” – eloszlatjuk a dilemmát.

 

Mielőtt megválaszolnánk a kérdést, konkretizáljuk, hogy pontosan milyen sebességmérőről beszélünk. Merthogy van a fix és van a mobil rendszer. Mi most az utóbbira koncentrálunk, arra a rövid oszlop tetejére elhelyezett dobozkára, aminek a hivatalos neve Traffibox. Ezekből még nincs túl sok az országban, 200 körül van a számuk, de egyre több helyre telepítik, hogy –  ha már másért nem, hát a büntetés elkerülése miatti lassítás elérésével – csökkentsék a balesetek számát.

Ezek a kémlelőablakkal ellátott eszközök forgathatóak, így tudják figyelni az utakon a mindkét irányú forgalmat. Trükkös eszközök, sosem lehet tudni, éppen merre „néznek”. El van bennük rejtve egy műszer, ami méri a járművek sebességét. És itt van a csavar a történetben: hogy nincs mindegyikbe beleintegrálva ez a ketyere! Illetve, ha bennük is van, nem mérnek folyamatosan. Nyilvánvalóan nincs kiírva rájuk, hogy „On” vagy „Off” állapotban vannak-e éppen, van azonban egy módja annak, hogy kiderítsük, lencsevégre kaptak-e bennünket.

Olaszországba kalauzoljuk most Önöket, ahol ezek a kamerák sokkal nagyobb arányban vannak már jelen, mint hazánkban. Itáliában gombamód szaporodnak és nőnek ki a földből a Traffiboxok. És itt érvényben van a „Direttiva Minniti”, egy olyan irányelv, amelynek célja a rendőri erők összehangolt fellépésének biztosítása a közúti balesetek fő okát jelentő magatartás megelőzése és leküzdése érdekében. Hogy ez mit jelent a gyakorlatban? A Traffiboxok esetében azt, hogy világító felirattal meg kell jelölni a traffipax jelenlétét: „Autovelox attivo”.

 

Viszont, ha a felirat nem világít, akkor a Traffibox valószínűleg (valószínűleg, mert lehet műszaki hiba is) nincs bekapcsolva.

Ez persze csak azoknak lehet egyáltalán érdekes, akik általában körültekintően vezetnek, de olykor előfordul velük egy minimális sebességtúllépés és amint ezt konstatálják, vissza is vesznek a gázból. Nos, ők talán fellélegezhetnek, hogy egy hajszálnyi kihágásért, egy pillanatnyi elrévedezésért az úton nem kell súlyos büntetést fizetniük. (Bár ez a pillanatnyi kellőképpen oda nem figyelés is tud galibát okozni, nagyobbat, mint a pénzbírság…)

De leginkább nem is ők azok, akik miatt szükségesek ezek a kamerák. Hanem a sebességhatárokat könnyedén áthágó sofőrök miatt kellenek, akik úgy száguldoznak, hogy esélyük sincs a világító jelzéseket megfigyelni. És ne is erre szegezzék a tekintetüket, hanem az útra.

Fent írtak inkább csak közlekedéstörténeti érdekességnek számítanak, semmint gyakorlati útmutatónak. És Olaszországban érvényes kuriózumról szóltak.

Forrás: solomotori.it

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.17
Ismerik a Toyota Priust? Ő a világ leghíresebb hibridje. Szomorú, de eddig még nem kerültünk....
2024.05.17
Az AutoWallis csoport 89,1 milliárd forint árbevételt ért el az első negyedévben, 11 százalékkal....
2024.05.17
Alig ötvenhat kilométert tudott megtenni az újonnan vásárolt Tesla Cybertruck csodaterepjáróval  a....
2024.05.17
Vadonatúj villamosok érkezhetnek Budapestre 2030-ig, a BKK folytatja a járműflotta megújítását.....
2024.05.17
Ki hinné, hogy már négy év eltelt amióta bemutatták az első elektromos Opel Corsát. A modell....
2024.05.17
Jövet-menet gyorsan hajtott egy autó Dejtáron. ..
2024.05.17
Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin....
2024.05.17
A brit Alfie Hewett a hivatalos támogatásnak köszönhetően már egy RX 450h+-t vezethet az Egyesült....
2024.05.17
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.17
Sok osztrák számára nagyon fontos a saját autó, és ennek megfelelően gondoskodnak róla – írja a....