A SPAR-üzletekben a kényelmi termékek forgalma évről évre emelkedik a pandémia óta. Csaknem 50 százalékkal nőtt a kereslet irántuk. A kényelmi fogyasztók aránya a gyakori vásárlók között meghaladja a 20 százalékot – számolt be az Origo.

SPAR élelmiszerbolt illusztrációk.2024.03.26 BudapestFotó: Csudai Sándor
Egyre nagyobb az igény a készételekre, a SPAR ezt felismerte és ki is szolgálja / Fotó: Csudai Sándor / Origo

A SPAR enjoy. convenience üzemet zöldmezős beruházás keretében, mintegy 1,2 milliárd forintból építette fel a vállalat Üllőn. A 2018-ban átadott, a legmagasabb élelmiszer-biztonsági követelményeknek is megfelelő üzem több mint 60 termékkel látja el SPAR-hálózatot. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy 

naponta négy tonna majonézes saláta és húszezer szendvics

kerül innét a vásárlói igényeknek megfelelően országszerte az üzletekbe.

A készételek iránti növekvő kereslet miatt mikrózható egytálételek – különféle tészták, pörköltek, rántott csirkemell rizzsel – is megjelentek a választékban. Az elmúlt év nagy közönségsikere pedig a kétszemélyes tál, amelyen két-két rántott sajt és rántott szelet, valamint zöldborsós jázminrizs kapott helyet. A speciális táplálkozási igényekre válaszul jelent meg a kínálatban a glutén- és laktózmentes sonkás szendvics, a Veggie Vegán káposztasaláta és a Veggie Vegán kukoricasaláta. A tapasztalatok szerint egyre többen választják a gyors, de mégis minőségi készételeket, így a jövőben még több SPAR-újdonság jelenik majd meg ezen a területen.