Egyre több járműgyártó jelenti be a céldátumot, amitől kezdve nem gyártanak több dízel meghajtású járművet, miután a jelenleg érvényben levő szabályozás szerint 2050-re klímasemlegessé kellene válnia az Európai Uniónak.

Ennek ellenére korai lenne még temetni a dízel technológiát, mivel vannak olyan futó fejlesztések, amelyek hatékonyabbá tennék ezt a hajtásmódot.

A pcwplus.hu cikke szerint a jelenleg gyártott és értékesített dízelüzemű autókban használt motorok átlagosan 46 százalékos termikus hatékonysággal üzemelnek, ám most kínai kutatók bemutattak egy új motort, amely eléri akár az 53,09 százalékot is. Az új motort a Weichai Power nevű vállalat állította elő, amely kifejezetten dízelüzemű motorok gyártásával foglalkozik.

A hatékonyságnövekedés azt eredményezi, hogy jóval kevesebb üzemanyaggal lehet működtetni a hajtásláncot.

A mostani nem az első rekordja a Weichai Powernek, mivel a korábbi, most megdöntött rekordot (52,28 százalék) is ők tartották.

Itt a villanyautók alternatívája: az egészséges üzemanyag nem álom többé

Szükség lenne a laboratóriumi nafta elterjedésére, mert a közúti közlekedés igencsak ludas a klímaváltozást előidéző gázok kibocsátásában, miközben az elektromos autók széles körű elterjedése még várat magára.