A vasúti összeköttetés azóta téma, hogy 1983-ban átadták az akkor még Ferihegy 2-nek nevezett új terminált. Az Indoház vasúti szaklap és a Telex információi szerint kínai hitelből kínai cégek építenék meg a Ferihegyet Budapest központjával összekötő gyorsvasutat. Gulyás Gergely a csütörtöki kormányinfón megerősítette, hogy vannak erről tárgyalások, de arról nem szólt ezek a kínaiakkal folynak-e.

A tervek szerint a reptéri vonat felváltva jár majd a Nyugati pályaudvarra és a Mini-Dubajként elhíresült Rákosrendezőre. A V0 a legutóbbi tervek szerint a Győr-Székesfehérvár-Dunaújváros-Szolnok vonalon kerüli majd meg Budapestet, amihez új Duna-híd is épül majd. 

A V0 ilyen módú építése egy érthető döntés, azonban a reptéri vasútnál koncepciószintű problémák akadnak, ugyanis egy igen fontos dolog még kiderült a Telex által nyilvánosságra hozott információkból: A reptéri vasút külön pályán fut majd, külön díjszabással, a MÁV hálózatától elkülönülve. A lap forrása szerint: 

Ez nem tömegközlekedés lenne, hanem luxusvonat

A reptéri vasút hálózatba kötésének elvetésével a magyar kormány lényegében luxusvasutat építtet az araboknak, kínai hitelből, ami több problémát is felvet: a vidéki városokból érkező vonatok ki lesznek zárva a reptérről, hiszen az állomás külön pályás lesz. Ellenben Ferihegy megállóhelynél elhaladva utasaik majd átszállhatnak a 200E jelű reptéri buszra, tehát ugyanúgy utaznak, mint eddig.

A tömegközlekedésből kizárnának mindenkit, akinek nincs kedve többezres reptéri vasúti transzferdíjat fizetni csak azért, hogy utazzon kb. 20 kilométert a reptérig, annyi pénzből inkább taxizik majd, ami azért kényelmesebb.

A zárt pálya oka ugyanis nem a luxus, hanem az, hogy a kínaiak még nem képesek a magyar vasútüzembe illeszkedő infrastruktúrát építeni.

A beruházásokhoz kínai hitelre egyébként azért van szükség, mert a beruházások állítólag többszáz millárd forintba kerülnek majd, ami reális, ám érdekes, hogy Zalaegerszeg felé van 400 milliárdunk autópályára, illetve Mohácsnál is van 300 milliárdunk hídra teljes egészében állami forrásból.

Karácsony és Vitézy szerint is teljes tévút a kínaiakkal építtetni vasútat

Karácsony Gergely főpolgármester szerint a kínai magasvasútra semmi szüksége nincs a fővárosnak: „Ez a kínai elképzelés csak a kínaiak és a turisták számára jó. Ezt nagyon gyorsan el kell felejteni, és visszatérni ahhoz az engedélyes tervekkel rendelkező koncepcióhoz, ami felfoghatatlan módon mindmáig nem valósult meg.

Vitézy Dávid szerint „Budapestet nem szabad Kína játszóterévé tenni”. Elkülönült reptéri expresszvonatot építeni kínai hitelből őrült pazarlás volna, és mivel csak a belvárost érné el, leginkább a turistákat szolgálná – írja az Index.

A főpolgármester-jelölt közösségi oldalán azt írta, láttak már tervet Budapesten sok évvel ezelőtt is végig „lábakon” vezetett kínai reptéri magasvasútra, ami nem a meglévő MÁV-hálózatra épített, hanem önálló új infrastruktúrán akart bejutni a reptérről. „Városképromboló, igénytelen és felesleges terv volt. Ott a vasút, azt kell fejleszteni” – tette hozzá Vitézy Dávid.

Bod Péter Ákos, az MNB volt elnöke szerint, ha nincs verseny a kivitelezők közt, az az építtetőnek mindig rossz: „A kínai szállítási pozíció erőssége miatt nagyon gyenge a tárgyalási pozíciója a befogadó országnak, ebből fakadóan ez a beruházás nagyon sokba fog kerülni.”

Az rtl.hu kérdésére a kormány azt írta: „Jelenleg nincsenek előrehaladott tárgyalások a kínai féllel, és még semmilyen döntés nem született arról, hogy a vasúti összeköttetés milyen módon és milyen finanszírozásból valósuljon meg.”