autósport

Drámai hétvége: 8 magyar győzelem, mínusz 1

2024.04.29.

Izgalmas csaták és tehetséges HUMDA-pilóták sikerei a Balaton Park Circuiten.

A pénteki szabadedzések és időmérők után szombaton már pontokért harcoltak a versenyzők a 2024-es Laptiming Kupán. Csermely Móric rajt-cél győzelmet aratott a Swift Cup Europe szezonnyitó futamán, Bucsi Attila pedig csupán 5 századmásodperccel maradt le az első rajthelyről a TCR Eastern Europe mezőnyében.

A TCR Eastern Europe időmérőjével kezdődött a szombati nap, amelyen a 16 éves Bucsi Attila ugyan gyorsabb volt a tavalyi bajnok Mat’o Homolánál, de öt századmásodperccel lemaradt a rajtelsőségről. Az időmérőt néhány perccel a hivatalos befejezése előtt piros zászlóval intették le, mert az egyik autó egy elmért féktáv után a kavicságyban kötött ki. „Félig elégedett vagyok, félig nem. A fő riválisomat, Mat’o Homolát sikerült legyőznöm, igaz, hogy neki balszerencséje volt a piros zászlóval. Viszont Adam Koutra kevésbé számítottunk, ő megelőzött. Nyilván az öt századmásodperc nem egy olyan időeredmény, amit ne lehetne ledolgozni. Benne volt, de ilyen a motorsport” - értékelte az időmérőt a HUMDA által támogatott M1RA versenyzője.

A túraautósok időmérőjét követően a Swift Cup Europe első futama következett, ahol Csermely Móric indulhatott az élről. A második swiftes szezonját kezdő fiatal remekül kapta el a rajtot, és magabiztos rajt-cél győzelmet aratott. A 25 perces futam alatt egyszer sem hibázott akkorát, hogy a közvetlenül mögötte autózó Hartmann Balázs megelőzhesse őt. „Balu egész végig nyomás alatt tartott, ezen a pályán rengeteg izgalmas pont van, ahol nagy csatákat lehet vívni, nagyot küzdöttünk, annak ellenére, hogy jó barátok vagyunk. De ami a pályán történik, az ott is marad, így belefért a szinte vérre menő harc” - nyilatkozott Csermely Móric a versenyt követően. A győztes elmondta, az összes futamot meg szeretné nyerni a hétvégén, és csalódott lesz, ha ez nem sikerül.

Az 1.6-osok kategóriájában az időmérőn messze a leggyorsabb Csuti Zoltán, a M1RA pilótája fölényesen nyert.

A Clio Cupnak köszönhetően óriási csatákat izgulhatott végig a helyszínre szombaton délelőtt kilátogató csaknem ezer néző. Az élről induló Tomas Pekárt többször is megelőzte a harmadikként rajtoló Bartolomiej Mirecki, ám végül egy körrel a leintés előtt Pekar visszavette a vezetést, és megszerezte a győzelmet. Ezt követte a Twingo Cup, amely messze a legszórakoztatóbb versenynek bizonyult. A 999 köbcentis, hátsókerekes „kisautókat” a régióban ismert GT és túraautó versenyzők vezették, és vívtak óriási harcot egymással, nem kímélve az autókat. A győzelmet Matic Presa szerezte meg, aki több mint 10 másodpercet vert a mezőnyre.

A délelőtt zárásaként az eseménydús FIA CEZ GT futamot rendezték meg. Az élről rajtoló Adam Konopka a kilencedik körben kipördült, irányíthatatlan Lamborghinijét a kavicságy fogta meg, ahonnan a saját lábán nem tudott kijönni az autó, így néhány percig a Safety Car is vendégeskedett a pályán. A futamot a második helyről rajtoló Martin Kaczmarski nyerte, legjobb magyarként Tim Gábor négy helyet javítva kilencedikként zárt.

Szombaton délután folytatódott a versenyprogram Magyarország legmodernebb pályáján, a Balatonfőkajáron található Balaton Park Circuiten. Csermely Móric duplázott, Bucsi Attila futamgyőzelmét viszont utólag elvették a versenybírók.

A TCR Eastern Europe első futama pontosan úgy kezdődött, ahogyan azt a pole-ról öt századmásodperccel lemaradó Bucsi Attila megjósolta: az élről induló Adam Kout beragadt, a harmadik helyről rajtoló Mat’o Homola pedig óriási rajtot fogott. Bucsi Attila is remekül indult, majd ellentmondást nem tűrően a poros ívre terelte Homolát, és elsőként fordult a célegyenes végén. A helyszínen lévő ezer néző a kaotikus futamot abban a tudatban izgulta végig, hogy a M1RA 16 éves versenyzője a futamgyőzelem felé autózik a mezőny élén. A 25 perces verseny alatt kétszer jött a pályára safety car, egyszer pedig piros zászlóval kellett megszakítani a futamot. Ugyan a kockás zászló a magyar pilótát intette le elsőként, de az eredményhirdetés előtti percekben derült ki, hogy Bucsi kiugrotta rajtnál, ezért 10 másodperces időbüntetést kapott, így csak a hetedik helyen zárt. „Elnyomja ez a döntés azt a tudatot, hogy milyen jól teljesítettünk apályán, de holnap a negyedik helyről indulok, míg a riválisok hátrébbról rajtolnak. Remélem ebből sikerül kihozni a maximumot” - mondta a büntetés miatt hetedik helyre sorolt Bucsi.

Az F4 közép-európai zónájában is elindult a szezon, az első futamon a tavalyi bajnok Ethan Ischer rajt-cél győzelmet szerzett. Mivel ő már csak vendégpilótaként tért vissza a Balaton Park Circuitre, így a pontversenyt a második helyét megtartó Oscar Wurz vezeti az szezonnyitót követően. „Nagyon jó visszatérni egy olyan pályára, ahol az első bajnoki címemet nyertem. A Balaton Park különleges helyet foglal el a szívemben. Reménykedtem, hogy egy jó rajttal meg tudom nyerni a versenyt, szerencsére így is lett” - nyilatkozta a svájci pilóta.

A horvát TC bajnokság különleges mezőnyt vonultat fel, hiszen a gyári túraautóktól kezdve az utcai konstrukciókig szinte minden járművet megtalálhatunk a sorozatrajtrácsán. A több biztonsági autós fázist is hozó futamot végül Frano Dubreta nyerte egy Cuprával.

A folytatásban ismét visszatértek a pályára a délelőtt már versenyző Swift Cup Europe pilóták, ezúttal fordított rajtrács szerint. Így a bajnokságot sikerrel kezdő Csermely Móric ezúttal nyolcadikként indult, de ez nem akadályozta meg őt abban, hogy ismét az élen zárjon. „Ugyan a nyolcadik helyről rajtoltam, de úgy álltam hozzá, hogy ezt meg fogom nyerni, és így is lett, nem volt bennem kétség” - értékelt Csermely a második sikere után.

A napot az Endurance pilóták egyórás versenye zárta, amit a kötelező bokszkiállás tett még izgalmasabbá. Végül a Kaczmarski/Lisowski páros győzelmét láthatta a Balatonfőkajárra kilátogató több, mint ezer néző.

Egy időmérő edzéssel és négy újabb futammal folytatódott a Laptiming Kupa programja Magyarország legújabb versenypályáján, a Balaton Park Circuiten. Bucsi Attila, a M1RA 16éves tehetsége a negyedik helyről rajtolva nyerte a TCR Eastern Europe vasárnapdélelőtti versenyét, a Swift Cup Europe-ban Csermely Móric pedig tökéletes hétvégét tudhat maga mögött.

Ahogy a M1RA pilóta Csúti Zoltán is, aki az 1,6-os kategóriában mindhárom futamot megnyerte.

Az FIA CEZ GT időmérővel kezdődött az utolsó nap a 2024-es Laptiming Kupán. A több géposztályt felvonultató sorozatban a legjobb időt Adam Konopka autózta, legjobb magyarként Tim Gábor a tizedik rajtkockát szerezte meg. Ezután következett az F4-esek második versenye, ami szintén érdekes pillanatokat tartogatott a versenypályára látogató csaknem ezer néző számára. Simo Zhang, a Jenzer Motorsport pilótája sokáig a harmadik helyen autózott, de a futam vége előtt a második szektorban egyenesen beleszállt a falba. „Volt egy kisebb hibám, ami miatt megsérült az első szárnyam, egy darabja pedig beszorult az autó alá, és a falban végeztem” - taglalta csalódottan a balesete körülményeit a kínai versenyző. Ez nem zavarta meg Ethan Ischert, aki fölényesen nyerte a második futamot.

Ezt követően a TCR Eastern Europe mezőnye vette birtokba a pályát, benne a szombati utólag elvett győzelme miatt sikerre éhes Bucsi Attilával. A M1RA 16 éves pilótája a negyedik helyről rajtolt, ám az előle induló lett versenyző a piros lámpák kialvása előtt bemozdult - ez láthatóan okozott egy kis káoszt. Bucsi ezt remekül használta ki, mert az első szektor végén máris az élre állt, majd a futam során magabiztos előnyt épített ki magának. „Nyilván nézői szemmel unalmas lehet egy ilyen futam, de belülről ezeket élvezzük a legjobban. Jó érzés úgy zárni a hétvégét, hogy minden körben én voltam az élen, még ha az első futamot végül is nem én nyertem” - summázta Bucsi Attila.

A Clio Kupával folytatódott a program, ahol óriási küzdelem folyt győzelemért, ám végül Bartolomiej Mireckit intette le elsőként a kockás zászló. A délelőtt utolsó eseményeként a Swift Cup Europe mezőnye állhatott fel a rajtrácsra. Csermely Móric, aki az első két versenyt megnyerte - a másodikat a nyolcadik helyről rajtolva -, ezúttal is a nyolcadik pozícióból indult. Bernula István sokáig vezetett, és nagy csatát vívott Hartmann Balázzsal és Oskar Marszalkowskival. a lengyel végül túl nagy kockázatot vállalva vetődött be Bernula mellé, így mindkettejüket leterelte a pályáról. Ebből a balesetből végül Csermely Móric jött ki a legjobban, aki ismét az élre került, és ezzel mindhárom futamot megnyerte a hétvégén. Másodikként a lengyel Dybionka zárt, a dobogó alsó fokára pedig az önhibáján kívül pozíciókat vesztő Bernula István állhatott fel. „Kicsit izgultam, hogy nem lesz időm előrejutni, mert beragadtam az ötödik helyen, és sokáig volt bent a biztonsági autó, ott kivételesen kételkedtem, aztán Balut sikerült megelőznöm, onnantól kis szerencsével megvolt a győzelem” -nyilatkozott a tökéletes hétvégét záró Csermely.

Eseménydúsan zárult a 2024-es Laptiming Kupa a Balaton Park Circuiten. A tavalyi év gokartos világbajnoka, Kirill Kutskov meglepetés győzelmet aratott az F4-esek között, a Twingók ismét látványos versenyt futottak, míg a horvát TC-seknél az utolsóból lett az első.

A F4 közép-európai zónájának harmadik versenyén az volt a legnagyobb kérdés, hogy vajon Ethan Ischernek sikerül-e triplával zárnia a balatonfőkajári hétvégét. A fordított rajtrács miatt ezúttal csak a negyedik helyről indulhatott a 17 éves svájci, de a jó rajtjának köszönhetően a célegyenes végén másodikként fordulhatott. Kirill Kutskov ezúttal legyőzhetetlen volt, rajt-cél győzelme egy pillanatig sem forgott veszélyben. Pedig ezúttal is eseménydús F4-es versenyt láthatott a közönség, először egy baleset miatt a pályára jött a biztonsági autó, az utolsó körben pedig Michelle Jandova autója kigyulladt, de a pilóta nem sérült meg. Ethan Ischer sokáig a második helyen állt, de Oscar Wurznak sikerült megelőznie őt. A pontversenyt a szezonnyitó után Oscar Wurz vezeti.

“Nem volt könnyű, új pálya, új csapat, akikkel egy napot nem teszteltem eddig, szóval szerintem megtaláltam az alapokat, de még így sem én vagyok a leggyorsabb a srácok közül. Mindig van hova fejlődni, meglátjuk, hogy ez hova fut ki. Jelenleg abban sem vagyok biztos, hogy folytatom-e a bajnokságot, csak erre a versenyre írtam alá, nem tudom, hogy mi jön most” - értékelt önkritikusan a győzelmet megszerző Kirill Kutskov.

A szombati program egyik legszórakoztatóbb eleme a Twingo Cup futama volt, a széria pedig ezúttal sem okozott csalódást. A 999 köbcentis,hátsókerekes „kisautókat” a régióban ismert GT és túraautó pilóták vezették,akik a járműveket nem kímélve próbálkoztak az előzésekkel. “Lamborghini GT autókkal versenyzem, nagyon szórakoztató visszaülni egy ilyen kisautóba. Ezek az autók lassabbak, sokkal izgalmasabb dolgokat be lehet vállalni velük, ami egy GT autóval nagyon veszélyes lenne” - mondta a sorozatról Tomas Micanek, aki általában Lamborghinivel szokott körözni. Több olyan jelenetet is lehetett látni, amikor az egyenesben négy autó ment egymás mellett, ilyenkor a pozíciók sorsát a legjobban időzített féktáv döntötte el. Megforgásokból és kisebb balesetekből sem volt hiány a huszonöt perces versenyidő alatt. A káoszból végül Nik Poljanek jött ki győztesen. „Ez a második szezonom a Twingókkal, nagyon szeretem ezt a test-test elleni versenyzést, nagyon szórakoztató. Kb. 60-70 fok volt az autóban, elég izzasztó. Először versenyzem itt, nagyon tetszik ez a lendületes vonalvezetés” - értékelt Poljanek.

A hétvégét a horvát TC bajnokság zárta, ami az utolsó helyről (21.) rajtoló Zarko Knego sikerével ért véget.

Fotók: Bertalan Ádám, Boros Jenő és Murányi Gábor

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.15
Május elején Budapest belvárosában, a Károly körút 7. szám alatt nyílt meg a régió első Cupra....
2024.05.15
Gyalogátkelőhelyen ütött el lányt egy autós Békéscsabán, a férfi nem állt meg, elhajtott. Négyen....
2024.05.15
- A nehéz tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a pünkösdi hétvégén összefüggően 48 órán át....
2024.05.15
A jövőben bármikor megváltoztathatjuk autónk színét, anélkül, hogy azt át kellene festeni, vagy le....
2024.05.15
Erősen megleckézetett Audi A6 tesztautóm, ami nem a hatásos első benyomásra megy rá, hanem szinte....
2024.05.15
Az élmezőnyben harcolva, erős pontszerzéssel mutatkozott be a Formula-4-es spanyol bajnokság....
2024.05.15
Kevésen múlt a tragédia egy tahó manőver miatt - nagyot mentett a Renault sofőrje. ..
2024.05.15
Immár nemcsak letöltendő börtönbüntetést, hanem vezetői engedélyének akár tíz évre szóló....
2024.05.15
A Honda Európában és Kínában e:Ny1-ként árulja ezt az autót, ezzel elérve, hogy szinte lehetetlen....
2024.05.15
Az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelent szerdán, emellett esetenként szélerősödés, jégeső....