Szerbia és Magyarország után Szlovákiában is építene vasutat Kína

külföld
április 29., 08:13

A Szlovák Vasutak elárulta, mennyi pénzből és hogyan képzelik el a Pozsony–Komárom vasútvonal modernizációját, amellyel Fico kínai partnereket szeretne megbízni - írja a Napunk.

A lap információi szerint Robert Fico szlovák kormányfő júniusra tervezi hivatalos kínai útját, és a tervek szerint egyebek mellett befektetési tervekkel is házalni szeretne ott. Fico egy sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy két nagy projektet szeretne felajánlani kínai befektetőknek PPP-projektek formájában:

  • az egyik projekt az állam által kezelt első osztályú és gyorsforgalmi utakon, valamint autópályákon található 500 közúti híd rekonstrukciója,
  • a másik pedig a Komárom–Pozsony vasútvonal kétvágányúsítása lenne.

Fico részleteket nem közölt a projektekkel kapcsolatban, így azt sem tisztázta, hogy a vasútvonal felújítása kapcsán tulajdonképpen mekkora beruházással számolnak.

A felújításról azonban a Szlovák Vasúttársaság már készített megvalósíthatósági tanulmányt, melyben több változat is olvasható. A napunk szerint ebből a legolcsóbb, kizárólag a legszükségesebb felújításokra korlátozott változat 18 millió eurós befektetéssel számolt, míg a legdrágább, mely a vonal nagy részének kétvágányúsításával, és a teljes vonal villamosításával kalkulált, 922 millió euróba kerülne.

A kínai hitelből fejlesztendő magyar vasúti hálózatról itt írtunk bővebben, a különálló reptéri vasútról, amit a kínai befektetők a budapesti repülőtérre építenének, itt található a cikkünk, arról pedig, hogy Brüsszel eljárást indított egy kínai cég ellen, amely a Budapest-Belgrád vasút építésében is érintett, itt lehet olvasni.