- Hirdetés -

Beindult a prémium lakások piaca

|

- Hirdetés -

A prémium lakások piaca is túllendülni látszik a mélyponton. A 2023-as erős lassulás után idén a befektetők is kezdenek visszatérni ebbe a szegmensbe. Az OTP Ingatlanpont szakembere szerint az eddigiek alapján bízhatnak abban, hogy ez év végéig még a tavalyi forgalomcsökkenést is le tudják dolgozni.

A prémium besorolás területenként és ingatlantípusonként is más értékhatárhoz kötődik. Heinrich Krisztina, az OTP Ingatlanpont exkluzív menedzsere szerint például vidéken a lakások 100 millió, a családi házak 200 millió felett számítanak „prémiumnak”. A fővárosban 100 millióval feljebb esnek ezek a határok. S természetesen az exkluzív szektorba sorolhatók a milliárdos villák, szálláshelyek, fejlesztési területek is. A szakember úgy becsüli, a hazai adásvételek 5-10 százaléka tartozhat a prémium kategóriába.

A lakáspiac megtorpanása a luxus-szegmenst sem kímélte, ahogy Heinrich Krisztina felidézi, tavaly egész évben gyenge volt a kereslet. „Csak az ukrán és orosz ügyfelekre specializálódott kollégák tudtak jó, illetve kiemelkedő évet zárni.” A vevők zöme készpénzes volt, kölcsönből csak néhány magyar vevő akart vásárolni, akik a stabil és magas keresetük okán nem tartottak a hitelfelvételtől. A kamatok csökkenése csak az év végére hozta meg a vevők nagyobb érdeklődését, ami jobbára ez év elejére érett konkrét üzletekké.

A kereslet elmaradása tavaly kevéssé hatott az árakra. „Ahol nagyon nagy volt a csend, ott az év végére olykor lehetett árat csökkenteni – emlékszik a menedzser –, de az eladók inkább kivártak. Úgy vélték: a magas infláció úgyis mérsékli az áraikat, minek gyorsítsák azt maguk is?”

Abban sem hozott lényeges változást 2023, hogy mely fővárosi kerületeket tüntetik ki figyelmükkel a luxust keresők. Budán továbbra is az I., a II. és a XII., míg Pesten az V. kerület áll az érdeklődésük fókuszában, ám ezeken belül is vannak kedvenc területeik. Az I. kerületben az utóbbi időben kifejezetten felkapott költözési célpont a Budai Várnegyed. A II. kerületnek változatlanul a belső része, Rózsadomb környéke a legkeresettebb, de sokakat csábít például Budaliget és Széphalom között a francia iskola környéke, ahova magyar, kínai és más nemzetiségű szülők főleg az iskola vonzereje miatt igyekeznek. A XII. kerületnek pedig ugyancsak a belső területei a legnépszerűbbek. A pesti belvárosban más a kulcsa a népszerűségnek, itt ugyanis pusztán a parkolás lehetetlensége miatt is kieshet egy-egy jó lakás a prémium-osztályból.

2024 kifejezetten jól indult ezen a részpiacon is. Heinrich Krisztina tapasztalatai szerint idén már olyan ingatlanokat is sikerült eladniuk, melyekre egy éve még komoly érdeklődő sem volt. Visszatértek a piacra a tavaly még jobbára távol maradó befektetők is, így ismét van érzékelhető kereslet például szállodára, valamint ipari- és fejlesztési területekre is. A prémium szektor vásárlóinak túlnyomó része – mintegy 60 százaléka – változatlanul külföldi. Közöttük most nagy számban érkeznek kínaiak, továbbra is jelentős az ukránok érdeklődése, s jönnek már az itteni befektetési lehetőségeket keresők Afrikából is.

A lakásokat tekintve most a jó helyen és újonnan építettekre látszik a legnagyobb kereslet. E mellett igen népszerűek a régi villák már felújított, vagy fejleszthető lakásai. Ezekből nagyon kevés van a piacon, s ha felbukkan egy-egy, azokra szinte azonnal lecsapnak a vevők. Igen keresettek még a pesti belvárosban az elegáns, felújított lakások is, amennyiben biztonságos parkolási lehetőségek is járnak velük.

Mostanra a prémiumpiaci vevők szemében is fontos szemponttá vált – úgy a házaknál, mint a lakásoknál – az ingatlan energetikai minősége. Megkövetelik a jó szigetelést, nézik, hogy van-e napelem, illetve hőszivattyú. A környezetvédelmi elkötelezettség mellett ebben a kategóriában is számít már a rezsi, mert ahogy a szakember kalkulál: egy villa energiaköltsége elérheti a havi 600 ezer, vagy akár az 1 millió forintot is.

Heinrich Krisztina az erős évkezdés és a jelenlegi érdeklődések nyomán úgy számol, hogy a piac élénkülése kitarthat az év hátra lévő részében, így az idei forgalomban azt is behozhatják, ami tavaly elmaradt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...