RTL: az első héten a Fidesz közel ezerszer annyit költött kampányra, mint a DK
Múlt héten kezdődött meg a június 9-i európai parlamenti és önkormányzati választás kampánya. Az áltagember ebből leginkább azt érzékeli, hogy a köztereken aktivisták és aktív politikusok igyekeznek győzködni arról, hogy ők a legjobb választás, míg eközben szinte mindent beborítanak a politikusok arcképei – nem beszélve a lejárató plakátokról és implicit politikai hirdetésekről.
Az RTL utánaszámolt az eddigi költéseknek, és arra jutott:
Az európai parlamenti és az önkormányzati választás előtt nincs törvényi korlátja a politikai hirdetésekre fordítható összegnek, ellentétben az országgyűlési választási kampánnyal – mondta el a csatorna Híradójának László Róbert. A Political Capital választási szakértője hozzátette: „most jóformán mindenki annyit költ, amennyi jól esik neki, pontosabban amennyije van”.
Magyar Péter a Telexnek korábban elmondta, hogy az újonnan meg- (illetve át-) alakult TISZA Pártnak nem lesznek választási plakátjai. Mint fogalmazott: pénzük sincs rá, de ha lenne, akkor sem erre költenének. Igaz, a NER-ből kilépett üzletember pártja a közösségi médiában külön költés nélkül is igen jól fut.
A Híradó gyűjtése szerint a kampány első hetében a politikai pártok közül a Fidesz költötte a legtöbbet: összesen 24 467 207, azaz közel 25 millió forinttal nyomták meg közösségi médiás megjelenésüket. Ez nagyságrendileg százszor annyi, mint a Momentum költése: ők 259 792 forintból gazdálkodtak. Ezzel szemben a DK csak 27 748 forintot tett a közösségi médiás kampányba, ami majdnem ezrede a Fidesz által költött pénznek.
Jelöltekre és más politikusokra lebontva is hasonló a kép: 12 451 105 forint jutott a Fidesz főpollgármester-jelöltje, Szentkirályi Alexandra támogatására, de még Orbán Viktor bejegyzéseire is elköltöttek 5 491 905 forintot.