Fidesz;kampány;DK;Momentum Mozgalom;önkormányzati választás 2024;EP-választás 2024;

Csaknem 25 millió forintot tapsolt el a Fidesz a kampány első hetében a Facebookon, ezerszer annyit, mint a Demokratikus Koalíció

És a Momentum közösségi médiás költésének a százszorosát. A jelölteknél is hasonló a különbség.

Százszor annyit költött a Fidesz a kampány első hetében a Facebookon hirdetésekre, mint a Momentum, és ezerszer annyit, mint a DK – hangzott el az RTL Híradóban.

A csatorna gyűjtése szerint április 19. és április 25. között

  • a Fidesz 24 467 207 forintot,

  • a Momentum Mozgalom 259 792 forintot,

  • míg a Demokratikus Koalíció 27 748 forintot

fordított saját oldalának a hirdetéseire a közösségi médiában. A jelölteknél is hasonló a különbség.

Ugyanebben az időszakban a Fidesz csaknem 12,5 millió forinttal támogatta a főpolgármesteri tisztségért induló Szentkirályi Alexandra posztjait, és Orbán Viktor miniszterelnök bejegyzéseire is elköltött közel 5,5 millió forintot. A DK eközben két EP-képviselője, Molnár Csaba és Dobrev Klára posztjait összesen 1 400 000 forintért hirdette.

Az egyenlőtlenséget növeli, hogy a Fidesz üzeneteit közvetítő Megafon 46,5 millió forintot költött egy hét alatt a posztjai hirdetéseire.