Életüket kockáztató fotóriporterek a Polgárháborúban

Vágólapra másolva!
A Polgárháború című film kapcsán a fotóriporterek munkájáról, a fényképek erejéről, korunk képdömpingjéről is beszélget a két filmkritikus, Csejk Miklós és Oszlányi Gyöngyvér a Reggeli kávé filmes podcastben.
Vágólapra másolva!

Egyértelmű üzenettel szolgál Alex Garland a Polgárháború című filmjében a háborúval kapcsolatban, derül ki a Reggeli kávé filmes podcastben, ahol a két filmkritikus, Csejk Miklós és Oszlányi Gyöngyvér arról is beszélget, hogy a fotóriporteri szakma legjelesebb képviselői közül kik azok, akiknek munkásságára utal a film.

Szó lesz arról,

  • milyen hatással van a képekre, hogy mindannyiunk zsebében van egy fényképezős mobiltelefon?
  • mi a feladata a fotóriporteri szakmának, amikor mindenki fényképezi a dolgokat?
  • mit gondol a film rendezője a polgárháborúról?
  • hogyan alakítja át Alex Garland a filmes road moviet?
  • mi különbözteti meg az amatőr és a professzionális fotózást?
  • változott-e a reprodukáló médiumokról való gondolkodásunk akkor, amikor milliárd számra osztják meg az emberek a fotókat a közösségi médiumokban?
  • mennyiben válaszolja meg másként filmjével Alex Garland az Antonioni Nagyításában felvetett problémát?
  • miért van fontos szerepe az analóg fotózásnak a filmben?
  • miért vannak fekete-fehér és színes kimerevített képek a Polgárháborúban?
  • sok fotós munkásságára utal a film, de Lee Millert konkrétan megemlítik, miért?
  • hogyan mondja el vizuálisan a rendező a főszereplő fotóriporternő gondolatait?
  • miért jó film Alex Garland alkotása?