A Volánbusz nem adott konkrét, érdemi választ a menetrend-változás okára

Több északi parti településre nem lehet majd közvetlenül eljutni busszal, ami komoly felháborodást okozott több balatoni Facebook-csoportban. A Volánbusz menetrend-változása miatt a vonatozást javasolják.

A módosítás azokat érinti érzékenyen, akik eddig átszállás nélkül eljuthattak Balatonfüredre, Tihanyba, de ezt a jövőben nem lehet majd megtenni. A 24.hu értesülése szerint az új menetrend alapján Szigligetet, Badacsonytomajt, Badacsonytördemicet, Balatonakalit, Zánkát, Révfülöpöt sem lehet majd közvetlenül busszal elérni.

Lázár Jánosék akkorát rúgnak az idősekbe, hogy felháborodás-cunami indult – A Volánbusz is csak rájuk mutogat

Május 1-je után nehezebb lesz a fővárosból autóbusszal eljutni Tihanyba – Fotó: Pixabay

Ez nyilván az idősebbeknek lehet probléma, akik eddig a nyári időszakban megtehették azt, hogy a Népligetben felszálltak a buszra, majd a Balatonnál leszálltak róla. Ez már nem lesz opció, most már el kell menni a Déli pályaudvarra, ahonnan nagyjából két óra alatt eljutnak vonattal Balatonfüredre, és onnan – ha szükséges – buszra szállva mehetnek tovább.

Az egyik változtatás, hogy a Budapestről Tihanyba induló, Balatonalmádit, Lovast, Balatonfüredet érintő 1201-es járat megszűnik. Emiatt a Volánbusz a Budapest és Balatonfüred között a vasutat, Balatonfüred és Tihany között pedig a 7355-ös buszt javasolja. Ez a járat szabad- és munkaszüneti napokon, valamint nyáron minden nap közlekedett – igaz, csak egy járatpár szállította az utasokat.

Ennél érzékenyebb veszteségnek tűnhet többeknek a Volánbusz másik módosítása: az 1190-es busz eddig Budapest–Balatonalmádi–Balatonfüred–Keszthely–Hévíz vonalon közlekedett, viszont ezentúl csak Balatonfüred és Hévíz között közlekedik majd. Ezen a járaton naponta kettő járatpár szállítja az utasokat, az egyik járat Budapest és Keszthely között, a többi járat Hévízig illetve Hévízről közlekedik.

Sokan amiatt háborodtak fel, hogy a menetrendváltozás miatt nem lehet majd közvetlenül eljutni busszal Budapestről Hévízre. Ez viszont nincs így, igazából a változás annyi, hogy az északi part mentén nem lehet eljutni a fürdővárosba, de a déli part mentén továbbra is jár majd az 1188-as járat. Ez ráadásul még gyorsabb is, mint az északi parton közlekedő busz.

Amikor a 24.hu a változások okairól kérdezte a Volánbuszt, konkrét, érdemi válasz nem érkezett. A vállalat elintézte azzal az indoklást, hogy „a regionális és országos menetrend szerinti autóbusz-közlekedési szolgáltatásokat az Építési és Közlekedési Minisztérium megrendelése alapján, a minisztérium által meghatározott menetrendi és szolgáltatási paraméterek szerint látjuk el.” A Volánbusz még annyit hozzátett: a módosítás napi két, illetve a nyári szezonban napi három járatot, és csak a Budapest–Balatonfüred közötti közvetlen eljutást érinti. „A Balaton északi partján már utasaink rendelkezésére állnak autóbuszjárataink” – tették hozzá.

Király Bence, a Közlekedő Tömeg elnökségi tagja szerint azzal alapvetően nincs gond, hogy a vasúti és az autóbusz menetrend párhuzamosságait megszüntetik.

A probléma jelen esetben az, hogy egy közlekedési lehetőség kikerül, de a helyét nem pótolják. Vagyis nem látni, hogy mondjuk Füredről Tihanyba vagy Hévízre emiatt sűrűbben járnának majd a buszok. Király Bence szerint a problémát az is súlyosbítja, hogy nincsen közös forgalomirányítás – ez pedig azt jelenti, hogy amíg eddig közvetlenül vonattal el lehetett jutni az északi parti településekre, addig mostantól például Hévíz esetében izgulni kell majd az átszállás miatt.

A Közlekedő Tömeg elnökségi tagja úgy véli, az északi parti járatokkal kapcsolatos változtatás azt mutatja, hogy „ad hoc barkácsolás zajlik”, és nem egyben kezelik a problémát. Visszásnak tartja azt is, hogy a Volánbusz honlapján április 18-án jelent meg a változásokat bejelentő közlemény, ami már május elsejétől már hatályos is. Pedig a személyszállítási törvény azt írja elő, hogyha a menetrend úgy módosul, hogy egy járatot törölnek, akkor „általánosan kötelező a menetrendet 30 nappal előre közzétenni.”

Az utóbbi időben egyébként ezt teljesen általános lett, a Lázár János vezette minisztérium már állandóan ezt csinálja. Így abszolút megértem azokat, akik emiatt nemtetszésüket fejezik ki – mondta Király Bence. Szerinte a MÁV-nak egyébként nem feltétlenül jelent jelentős terhet ez a változás, mivel egy buszjárat utasainak száma nagyjából egy plusz vagonnyi utast jelent.

A 24.hu a MÁV-ot is megkereste a menetrendváltozással kapcsolatban, de kérdéseikre egyelőre nem kaptak választ.

9 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Pusztai
fidesz:
Nekünk az idősek is fontosak!
családok is!

de a hatalom és vagyonosodás az első a legfontosabb!
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Csizmás Kond
Ma ebben a pénzcentrikus világban egy buszjárat nem azért szűnik meg mert az túlzsúfolt, hanem azért mert nincs utas...a többit ki hogy akarja úgy értelmezi.
Eladott Ország
Mit várhatunk a "keresztény" kormánytól? Minden szentnek maga felé hajlik a keze. A lényeg, hogy sokszorosára emelkedtek a felügyelőbizottsági fizetések a Lázár alá tartozó állami cégekben. "A Volánbusz FEB-elnöke két év alatt 178 százalékos fizetésemelést kapott, 480 ezerről nőtt 1 millió 334 ezerre a javadalmazása, a tagoké pedig 390 ezerről nőtt a 2,06-szorosára. Mindeközben a cégek dolgozóinak fizetése jó, ha az inflációt követő mértékben nőtt." Ez a felügyelőségi tagság olyan mint a középkorban volt a főpohárnok meg az udvari főlovászmester. Szart se dolgozott egyik se, de egy ingyenélő nemesnek odacseszték a címet és kapott érte járandóságot. Aztán jött a felvilágosodás és guillotine-nal megoldották a problémát.
balos
@Eladott Ország: Fel kell hívni a Machatét Mexikóban,és az ellopott pénz 10%át felajánlani neki,ha visszaszerzi bármi áron!Nagyon humán a manus!
madlaci66
Miért menjenek le a balatonhoz, még zavarnák a neres elit nyaralását.
Qqberci
@balos: Lehet 20 % is, nekem megérné...
balos
@Qqberci: Annyit kapnál érte ,mint a rendes emberekért!Szóval lesz itt jelentkező bár annyian vannak,hogy kina is megirigyelhetné!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.