Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Carlos Sainz: Az apám mindig Rafa Nadalt hozta fel példaként, imádom a versenyszellemét

Németh Dániel

Frissítve 28/04/2024 - 09:28 GMT+2

Carlos Sainz a La Gazzetta dello Sportnak adott interjúban elmondta: boldog, hogy a Ferrari a közös munkájuknak köszönhetően talpra állt, a sikereket azonban keserédessé teszi a távozása. A spanyol versenyző még nem tudja, hol folytatja a pályafutását, szeretne jövőre is versenyképes csapatnál versenyezni, de azt sem bánja, ha olyan projekthez kerül, amely középtávon sikeres lehet.

Carlos Sainz az Ausztrál Nagydíjon - fotó: William West

Fotó: AFP

Carlos Sainz sajnálja, hogy távoznia kell a Ferraritól, de mindent ki szeretne hozni a hátralévő hónapokból.

A spanyol versenyző élete formájában vezet, mégsem lehet felhőtlen az öröme, ugyanis a Ferrari az év elején bejelentette: 2025-től Lewis Hamilton lesz Charles Leclerc csapattársa. A brit sztár érkezésével Sainz létszámfelettivé vált a csapatnál, így most neki kell az álláshirdetéseket böngésznie; egy nagy ajánlatott már kapott az Auditól, de a Mercedes és a Red Bull is figyelemmel követi a spanyol teljesítményét.
A háromszoros futamgyőztes versenyző a La Gazzetta dello Sportnak elmondta: sajnálja, hogy véget ér a Ferrarival elkezdett munka, mivel úgy érzi, mostanság kezdett megfelelő irányba haladni a csapat. A spanyol versenyző bízik benne, hogy az év hátralévő részében is hasonló formában vezet, mint ahogyan elkezdte a szezont, a jövője miatt pedig nem aggódik túlságosan: úgy érzi, így vagy úgy, de jó helyre kerül majd.
Jelenleg gyorsabb vagy a csapattársadnál, Charles Leclerc-nél, ami miatt van némi kétség és megbánás a szurkolók között. Gondolod, hogy tudsz még fejlődni versenyzőként?
Minden egyes évre úgy tekintek, mint egy fejlődési lehetőségre. Minden szezont követően azt éreztem, hogy jobb versenyző lettem, és az is nyilvánvaló, hogy a tapasztalatnak köszönhetően érettebb pilóta és ember leszel. Szóval úgy fogalmaznék: mindkét területen fejlődtem.
Több nagycsapat fontolgatja a lehetőséget, hogy szerződtessen a következő idényre, köztük a Mercedes, de voltak pletykák a Red Bull kapcsán is. Jó érzésekkel tölt ez el egy érzékeny és nehéz időszak után?
Igen, ez azért tetszik. Valójában már most is egy topcsapathoz tartozom, és mivel jól teljesítek a Ferrarinál, olyan eredményeim vannak, ami miatt a többiek is figyelnek. Igazából mindig is ezt akartam versenyzőként: hogy azokhoz a nevekhez soroljanak, akik szóba jöhetnek az F1 legjobb üléseivel kapcsolatban. Őszintén remélem, hogy a következő években is így marad.
picture

Carlos Sainz

Fotó: Getty Images

Hosszú időbe telhet, mire sikerül megállapodni egy új csapattal. Mennyit gondolsz erre? Hatással lehet a teljesítményedre?
Minden lehetőség nyitott még, de időbe telik meghozni egy ilyen döntést. Kevés dolog történt az előző hetekben ebből a szempontból, de ez nem hat a versenyzésemre, illetve a pályán elvégzett munkámra. Mindenkinek idő kell a döntésekhez. Gyakran kérdeznek arról, hogy a következő évre vagy hosszabb távon jobb-e gondolkodni.
Szerintem ez az ajánlattól függ.
Versenyzőként mindig azt a lehetőséget keresed, ahol a leggyorsabb autót biztosítják, mert így küzdhetsz dobogókért és győzelmekért, ahogyan azt idén teszem. Közben viszont a középtávú lehetőségek is izgalmasak, ha figyelembe vesszük a 2026-os szabályváltozásokat. Mindegyik oldalon megvannak a pro és a kontra érvek, de most az a legjobb, hogy minden lehetőség nyitva maradt.
Nem látszik rajtad az aggodalom.
Nem. Ha a jövőmre gondolok, mosolygok, még ha a sorsom nem is kizárólag rajtam múlik. Most az a fontos, hogy jól dolgozzak és türelmes legyek. Az is rendben van, ha ehhez még több idő kell. Már csak azért is, mert a 2026-os szabályváltozások miatt szinte lehetetlen megjósolni, ki lesz majd a leggyorsabb.
A döntés azon is múlik, hogy a csapatok mit „adnak el” neked, de igazából senki sem tud biztosat. 2025-re, figyelembe véve a formámat, szeretnék egy versenyképes autót. Azonban nem zavar a helyzet: megtanultam különválasztani a versenyzést a média és a szurkolók kérdéseitől. Tíz év Forma-1 után már elég jól menedzselem a hétvégéket.
Mennyire változtatott meg emberileg, hogy a Ferrarinál versenyezhettél?
Megmutatták, hogy micsoda szenvedély munkálkodhat a szurkolókban egy csapat iránt, amit csak akkor tapasztalhatsz meg, ha a Cavallinónál vezetsz és vörösbe öltözött szurkolók vesznek körbe. Sehol máshol nincs ennyire meleg fogadtatás. Emberileg ez megérint, hatással van rád.
picture

Carlos Sainz Monzában

Fotó: Getty Images

Hamilton és Leclerc is nagy kedvelői a divatnak. Téged mennyire érdekel?
A szabadidőmben nem igazán gondolok a divatra, ez inkább attól függ, hogyan érzem magam, vagy hogy milyen időszakon megyek keresztül az életemben. Az ember változik a korral, és ennek megfelelően igazítom az öltözködésem, de amúgy nem igazán szoktam azon agyalni, hogy mit viseljek. Megértem azokat, akiknek ez a szenvedélyük, azonban az én életemet nem határozza meg.
Milyen stílust kedvelsz leginkább? Magadnak szoktál vásárolni, vagy van valaki, aki elintézi helyetted? Gyerekként te döntöttél erről vagy inkább az anyukád? Volt valaha vita köztetek azon, hogy mit viselj?
Szinte sohasem vásárolok. Ha mégis, akkor is ott van a barátnőm, az egyik tesóm, vagy az anyám. Olyan még sosem volt, hogy ültem valahol, egy hotelszobában vagy otthon, és egyszer csak kitaláltam, hogy most elmegyek vásárolni. Soha. Mindig valaki más javasolta, hogy menjünk el, ami szerintem önmagában is mutatja, mennyire nem fontos ez nekem.
Természetesen egyedül szoktam dönteni arról, mit hordok. Szeretem a klasszikus, elegáns és hagyományos ruhákat. Nagyjából 20-25 éves koromig minden egyes ruhámat az anyám, a tesóim vagy az aktuális barátnőm vásárolták. Sosem vitatkoztam velük, elfogadtam azt, amit mondtak. Nem volt más lehetőségem.
Közel állsz az apádhoz, akit mindig is csodáltál, de időnként volt köztetek súrlódás is. Hogyan jellemeznéd a kapcsolatotokat, és mennyit tett hozzá a karrieredhez?
Fiatalon mindannyian vitatkozunk a szüleinkkel. Ez teljesen normális apa-fiú dinamika, és van egy olyan korszak, amikor folyamatosan más véleményen vagy a szüleiddel, gyakorlatilag a témától függetlenül, mintha csak direkt csinálnád. Ezen a szakaszon már túl vagyunk, de úgy emlékszem, hogy szerettem vitatkozni vele, persze mindig tanulási céllal és tisztelettel.
Nem voltak olyan pillanataink, amikor rosszat mondtunk volna a másikról. Apa mindig arra tanított, hogy mindenkit tiszteljek. Most csodálatos, gyönyörű kötelék van közöttünk. Mindent, amit az életről tudok, tőle tanultam, és kiváltságosnak érzem magam, hogy ennyire erős kötelék fűz hozzá, és hogy egy ennyire fontos ember ilyen közel áll hozzám.
Ki inspirált gyerekként? Lehet sportos, de sporton kívüli példa is.
Az apám mindig Rafa Nadalt hozta fel példaként. Én is nagyon kedvelem őt a versenyszelleme miatt, és amiért ilyen tisztelettel áll a feladataihoz. Tisztán és olyan hozzáállással, ami mindent elmond róla. A pályán és azon kívül is a legjobb szeretnék lenni.
picture

Nadal régi önmagát idézve győzte le De Minaurt Madridban

Mit szeretsz csinálni a versenyzésen kívül?
Elég sportos vagyok, szóval a hobbijaim nagy része a mozgás körül forog. Mindig is szerettem golfozni, padelezni, síelni, mostanság sokat biciklizek, részben az edzések miatt, részben azért, mert élvezem. Elég sok sportot nézek a tévében is.
Madrid, a városod, tele van csodás múzeumokkal. Szoktad azokat látogatni? Kedveled a művészetet?
Őszintén szólva nem, nem járok múzeumokba. 13-14 évesen jártunk múzeumokba az iskola miatt, de nagyjából a múzeumlátogatásom ezen a ponton véget ért. Jobban szeretem, ha valaki elmagyarázza nekem. Maga a művészet érdekel. De magamtól, egyedül nem mennék el. Ez azért is érdekes, mert ha valaki egy műalkotásról beszél, és elmagyarázza, miért úgy alkották, mi a története, azt általában élvezem és szeretem.
2021 óta vezetsz a Ferrarinál, nem lesz könnyű a szezon végén elhagyni a csapatot.
Vegyes érzéseim vannak. A három Maranellóban töltött év során végig keményen dolgoztam, lényegében ott éltem, rengeteget voltam a gyárban, és segítettem a csapat fejlődésében. Most már kezdjük látni a fejlődés jeleit, az autó már jobb, és magabiztosabban vezetem, miután sikerült alkalmazni a korábbi észrevételeket.
A mostani szezon miatt boldog vagyok, közben viszont elszomorít, hogy nem folytatódik a közös utunk.
Mostanság sikerült a jövő szempontjából megfelelő irányba állni, aminek már a pályán is látható az eredménye. De ilyen az élet, és az élet úgy döntött, hogy mennem kell. Nem én akartam így, de talán jobb dolgok várnak rám a folytatásban. Ha a múltamra gondolok, azokra a döntésekre, amikor elhagytam a Toro Rossót, a Renault-t, a McLarent, mindegyiket helyesnek tartom. Talán idővel visszagondolok erre, és akkor kiderül, kifizetődik-e a távozás.
Van még húsz versenyed hátra. Miről álmodozol a ferraris pályafutásod kapcsán?
Még több győzelemről, még több dobogóról, és majd meglátjuk, mire lesz elég.
Csatlakozz az Eurosport Magyarország Viber-csatornájához!
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés