Az életünk során elkerülhetetlen, hogy találkozzunk olyan emberekkel, akik a kommunikáció és az együttműködés terén is valódi kihívást jelentenek. Te tudod, hogyan juthatsz dűlőre velük?
A nagyképűség, az agresszivitás, az érzéketlenség és más hasonló jellemzők mind olyan kihívásokat jelentenek, amelyekkel szembe kell néznünk, miközben megpróbáljuk fenntartani a harmóniát és a pozitív kommunikációt. Valahogy egész életemben ösztönösen arra törekedtem, hogy életem e területe gördülékeny legyen. Sokat tanultam a témáról főiskolán, de az élet mindennapos kihívásai jóval több tapasztalattal gazdagítottak. Egyértelműen idesorolom a családállítást is, amikor szó szerint bele tudtam lépni mások személyiségébe és megtapasztalhattam érzéseiket. De számos könyv és hétköznapi helyzet is hozzátett ahhoz, hogy megtanuljam higgadtan és könnyedén kezelni a nehéz embereket és helyzeteket. Milyen pszichológiai trükkök segítenek ebben?
1/4 Maradj pozitív
Az egyik legjobb trükk, amit a jobb kommunikáció érdekében bevethetsz, az az optimista hozzáállás és a nyugodt légkör megteremtése. Rengetegszer megtapasztaltam már, hogy a düh és az elégedetlenség, amit mások rám vetítenek ki, általában nem nekem szól – és ezzel együtt az is szembeötlő, hogy ha ilyen helyzetekben nem agresszívan reagálunk, nem reflektálunk, akkor a másik fél nyomban visszavesz a stílusából.
Amennyiben a kommunikációdat az építő jellegű visszacsatolás jellemzi, amit ötvözni tudsz nyugodt hangnemmel, az csodákra képes. Automatikusan fölérendelt helyzetbe kerülsz, ráadásul a kínos szituációkat is könnyedén elkerülheted. Nem csupán a felesleges vitákat, veszekedéseket, hanem pl. azt is, hogy neked kelljen bocsánatot kérned. (Mert pl. leszidod a barátodat, amiért késett, közben viszont kiderül, hogy beletolattak a parkolóban.)
A cikk a hirdetés után folytatódik a következő oldalon, lapozz!