Befejeződött a Budapest–Belgrád vasútvonal Újvidék és Szabadka közötti szakaszának építése csütörtökön, ezzel egy 108 kilométeres szakasz készült el. A dinamikus tesztek eredményei azt mutatták, hogy az Újvidék és Szabadka közötti szakaszon közlekedő vonatok elérhetik a 200 kilométer per órás sebességet.
Az Újvidék–Szabadka szakasz építése 80 százalékban már befejeződött – írja a Mandiner. A China Railway a Global Timeshoz eljuttatott sajtóközleményében közölte, hogy
a vasút az év végére üzembe állhat.
Korábban a Világgazdaság megírta, hogy ha minden jól megy, a Budapest–Belgrád vasút magyar szakaszának megépítése, a 150-es vonal teljes felújítása hamarosan a végéhez ér. Mindez pedig azt jelentené, hogy a szerb és a magyar főváros közötti távolság leküzdése 2 óra 40 perc alatt lehetséges lesz. Aleksandar Vucic szerb elnök azt nyilatkozta, „bízunk benne, hogy magyar barátaink 2025 végéig vagy 2026 február–márciusára végeznek a magyar oldalon”.
A szerb elnök még tavaly októberben nyilatkozott arról, hogy
a Budapest–Belgrád magyar szakasza legkésőbb 2026 nyarára készülhet el.
Működése első évében közel hárommillió utast szállított a Budapest–Belgrád vasút elkészült, Belgrád és Újvidék közötti szakasza. A szerelvények itt már óránként 200 kilométeres sebességgel közlekedhetnek.