. DPF

4 jel, hogy az autószerelő át akar verni

2024.04.27.

Hasznos és gyakorlatias útmutató.

Csúszik a fék, nyikorog az ablaktörlő, van egy pici horpadás az autó oldalán, kellemetlen szag árad a légkondiból, kiégett a bal első izzó, motorolajat kell cserélni, vagy csak szimplán itt az idő egy komolyabb revízióra? Irány a szerelő! Na, de ha senkit nem ismerünk, hogyan győződhetünk meg arról, hogy a szakember nem akar bennünket átverni? Akinek volt már dolga szerelővel, az élet bármilyen területén, biztosan találkozott olyannal, aki egyértelműen arra utazott, hogy pénzt gomboljon le róla. Nem szeretnénk általánosítani, minden szakmában van megbízható és kókler, becsületes és rafinált alkalmazott vagy tulaj. Pár olyan lehetőségre hívjuk fel a figyelmet, amit érdemes szem előtt tartani, hogy jóhiszeműségünket és esetleges kevésbé hozzáértésünket ne használják ki, ne adjunk esélyt arra, hogy átjárjanak az eszünkön, a pénztárcánk terhére.

Például, ha a rutinellenőrzésen váratlan hibára bukkan a szerelő, aminek javítása költséges, akár komoly dilemmával is szembesülhet a tulajdonos. Mivel az átlagos autótulajdonos nem sokat tud arról, hogy mi folyik a kocsi motorháztetője alatt, nehéz eldöntenie, hogy bízzon a szerelőben és fizessen az esetlegesen felesleges munkáért, vagy hagyja figyelmen kívül az ajánlásokat, ezzel pedig esetleg kockáztassa a járművel kapcsolatos problémákat, amik akár balesethez is vezethetnek.

Hogy a döntés könnyebb legyen, ezekre figyeljen:

  1. Az árképzés átláthatóságának hiánya

Ha a szerelő kifogásokkal él, csak hogy ne keljen előre megmondania, kb. mennyi lesz a cech, ez egy hatalmas vörös zászló. Amikor itt az ideje, hogy kifizesse a számlát, rejtett díjakat vagy plusz költségek felszámolását láthatja extra alkatrészek vagy többletmunka formájában, amelyeket nem vitattak meg Önnel, mielőtt hozzákezdtek volna a jármű javításának. Egy becsületes szerelő becslést ad arról, hogy a javítás mennyibe kerül, mielőtt szétkapná az autót. Az árajánlatba bele kell foglalni a munkadíjat és az alkatrészek költségét is. Ha a szerelő erre nem hajlandó, akkor jobb, ha másik műhely felé néz.

  1. Felesleges javítások ajánlása

Előfordulhat, hogy a szerelő megpróbálja tesztelni tudását, hogy lássa, mennyit tud Öntől bezsebelni. Ha az autó eddig jól működött, csak éppen egy rutin karbantartásra volna szükség és a szerelő egy hosszú listát ad a tennivalókról, kétszer is meg kell gondolnia, mielőtt igent mondana a javításra. Ha ismeri a jármű karbantartási ütemtervét, amely megtalálható a szervizkönyvben, segíthet felmérni, hogy szükség van-e javításra vagy sem és ha kétségei vannak, akkor kérjen másik szakembertől is véleményt. Pláne, ha a szerelő egyértelmű indoklás nélkül ajánlja a szokásos megelőző karbantartáson kívüli szolgáltatásokat, lehet, hogy megpróbálja átverni Önt.

  1. Következetlen diagnózisok

Ezzel szemben, amikor egy megbízható szerelővel van dolga, szisztematikusan diagnosztizálják a járművel kapcsolatos problémákat, fejlett diagnosztikai eszközökkel és több éves munkahelyi tapasztalatból származó ismereteikkel. Egy megbízható szerelő meg tudja magyarázni a diagnózist érthető módon, beleértve azt is, hogy autójának miért van szüksége speciális javításra. Ellenben, a megbízhatatlan elkerüli a kérdések megválaszolását, esetleg homályos vagy túlságosan technikai jellegű magyarázatokat ad.

  1. Az autó szándékos károsítása

Abszurdnak tűnhet, de van erre is példa. Amikor szervizelésre viszi autóját, még az az etikátlan gyakorlat is előfordulhat, hogy a szerelő például olajat permetez az alkatrészekre vagy apró repedéseket kreálnak szivárgások és sérülések szimulálására. Ezek az alattomos stratégiák különösen problematikusak, mert meggyőzik Önt arról, hogy valami valóban nincs rendben az autójával. Ezért egy bizonyos szintű alap felkészültség nem árt, ennek hiányában viszont érdemes ismerősök által ajánlott, illetve jó hírű műhelyre bízni autóját.

 

Forrás: slashgear.com

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.09
A HangZóna mai vendége Bognár Tamás a Porsche Hungaria kommunikációs vezetője. ..
2024.05.09
Az MTI helyszínről származó információja szerint az egyik oldalon elütöttek egy embert, aki....
2024.05.09
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.09
A kínai autópiacon tomboló árháború és szoros verseny rendkívüli leleményességre ösztönzi az....
2024.05.09
Marokkó egy varázslatos hely, ahol a nomád berber hagyományok üdvözlik és magukba szívják a világ....
2024.05.09
A VW az adminisztratív létszámot felmondási szerződésekkel akarja csökkenteni. Aki gyorsan dönt,....
2024.05.09
Magyarország európai gazdasági súlyát nagy mértékben növeli, hogy a BYD az autóbuszgyára után az....
2024.05.09
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson....
2024.05.09
A Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone Kft. és a Cloud for Intelligent Airplace Zrt. (CloudIA)....
2024.05.09
Nem mindennapi teljesítmény büszke birtokosa egy budapesti Volkswagen Jetta és annak gazdája, Szűcs....