szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Újra folytatódik a győri vasútvonal felújítása, több járat indulási ideje megváltozik, lesz, amelyeket más állomásról indítanak el, és pótlóbuszra is szükség lesz, amikor ezzel összecsúszva a GYSEV is elkezdi a saját karbantartását.

Április 27-én indul és a terv szerint május 9-ig tart a Budapest-Győr vasútvonal felújításának újabb szakasza – közölte a MÁV. Ezúttal vágány- és váltószabályozásokat, ágyazatpótlást, illetve sínfeszültség-feloldást, felsővezeték-karbantartást végeznek a Bicske és Szárliget közötti szakaszon. Bonyolítja a helyzetet, hogy Ferencváros és Kelenföld között is pályarekonstrukció zajlik épp, május 6-9. közöttre pedig a GYSEV ütemezett be egy Győr-Csorna karbantartást, úgyhogy aki ezen a vonalon utazna, jó alaposan nézze meg a menetrendet előtte.

Április közepén elsőként Biatorbágy és Herceghalom között végeztek ilyen munkát: nappal a sínek előírt tényleges hőmérsékletének kialakítását, beállítását, vágányok szabályozását, zúzottkőpótlásokat, terep- és ágyazatrendezést, ároktakarítást, eközben a másik vágányon járhattak a vonatok. A terv szerint ha majd a Bicske-Szárliget szakasszal is végeznek, akkor a további munkálatok július elejéig tarthatnak. A mostani ütemben a menetrendet is át kell alakítani.

Az S12-es vonatok csak a Déli pályaudvar és Bicske, valamint Tatabánya és Oroszlány között közlekednek, három reggeli vonatot kivéve, azok teljes útvonalon mennek. A Tatabánya és Oroszlány közötti S12-es vonatok többsége módosított menetrend szerint, Tatabányán az S10-es vonatokhoz csatlakozva közlekedik. A Bicskéről 8 óra után a fővárosba induló S12-es vonatok Biatorbágyig a szokásoshoz képest 6 perccel korábban közlekednek.

A Tatabányáról a Délibe 5:08-kor és 6:08 induló vonatok Tatabánya és a Déli között szombati, vasárnapi napokon és május 1-jén egyáltalán nem közlekednek.

A G10-es vonatok közül az eredeti menetrend szerint pénteken 15:01-kor, valamint munkanapokon 16:01-kor a Keletiből induló a megszokottnál korábban indul, és csak Kelenföldtől jár. A 17:01-es pedig a Keleti helyett a Déliből indul, 16:45-kor. Ez utóbbi máskor Hegyeshalomig szokott járni, de most csak Győrig megy el. A 18:01-es vonatot pedig el sem indítják.

Az eredeti menetrend szerint a Déli pályaudvarról 17:25-kor Győrbe induló S10-es vonat munkanapokon a Keleti pályaudvarról indul 17:15-kor és Ferencváros állomáson is megáll.

A vasárnaponként Győrből 15:25-kor, valamint 18:25-kor a Keleti pályaudvarra induló InterRégiók nem közlekednek. Az eredeti menetrend szerint vasárnaponként 16:25-kor a Keleti pályaudvarra induló InterRégió 24 perccel később, 16:49-kor indul Győrből.

Május 6. és 9. között, amikor a GYSEV is elkezdi a maga karbantartását, a soproni InterCityk helyett Győr és Csorna között pótlóbusz közlekedik. Csornától egy másik szerelvénnyel utazhatnak tovább Sopron felé. A szombathelyi InterCityk helyett Győr és Szombathely között közlekedik pótlóbusz, mely Győrből az autóbusz-állomásról indul.

Ebben a pár napban a reggeli Mura InterCity, valamint a délutáni Dráva IC nemzetközi utasai Budapest és Győr között a Keletiből 7:40-kor, illetve 15:40-kor induló railjettel utazhatnak Győrig, onnan pótlóbusszal Szombathelyig, onnan lehet visszaszállni vonatra Graz, illetve Ljubljana felé. Budapest felé ugyanígy pótlóbusz lesz Szombathely és Győr között, ahonnan a railjetre lehet átszállni.

A szombathelyi, valamint a soproni InterCityk többsége csak Budapest-Kelenföldig közlekedik, és onnan is indul. Budapest-Kelenföldről a megszokotthoz képest korábban indulnak, és oda később érkeznek.

A munkanapokon Győrből 6:21-kor a Keleti pályaudvarra induló Arrabona InterCity, valamint a hétvégén ugyanekkor induló InterRégió a megszokotthoz képest korábban, 6:09-kor indul Győrből.