24 °C Budapest
Kiderült a BYD sötét titka: így tarolják le Magyarországot is, rendkívüli amit csinálnak

Kiderült a BYD sötét titka: így tarolják le Magyarországot is, rendkívüli amit csinálnak

2024. április 26. 19:03

Az amerikai és európai politikusok aggodalmukat fejezték ki az olcsó kínai elektromos járművek piacra kerülése miatt, de a BYD, Kína vezető EV-gyártója, inkább jelentősen megemelte exportárait, hogy magasabb haszonkulcsokat érjen el a külföldi piacon, ami ellentmond a versenytársak aggodalmainak. Az elemzések szerint a BYD néhány modelljéért így külföldön akár háromszoros árat is kérhet a kínaival szemben, ami még mindig versenyképes az adott országok piacán, miközben otthoni árharcok keményen sújtják a vállalat profitját - írta a Reuters.

Az amerikai és európai politikusok aggodalmukat fejezték ki a kínai elektromos járművek (EV) által jelentett potenciális fenyegetés miatt, amely veszélyeztetheti a helyi autóipart. Ennek ellenére a BYD, Kína egyik vezető EV-gyártója, nem az alacsony árakkal való versenyt választotta, hanem jelentősen megemelte az exportárakat a hazai piaci áraihoz képest. A cél az volt, hogy magasabb haszonkulcsokat érjen el külföldön, amit a kínai piacon folyó erős verseny miatt otthon nem tudott volna.

A Reuters elemzése szerint a BYD három kulcsfontosságú modelljéért külföldön akár kétszeresét vagy majdnem háromszorosát is elkérheti annak az árnak, amit Kínában kérnek. Például a BYD Atto 3 modellért Németországban 42 789 dollárt kell fizetni, míg Kínában csak 19 283 dollárba kerül. Ez az árkülönbség ráadásul még versenyképesnek is számít az adott ország piacán.

A BYD arra számít, hogy az export növelése hozzájárulhat nyereségessége megerősítéséhez, tekintettel arra, hogy a belföldi piacon zajló árharc csökkenti a profitját. Az autógyártók gyakran alkalmaznak eltérő árazást az exportált járműveknél, de a BYD esetében ezek a felárak rendkívül magasnak számítanak.

Kína előnyben van az EV-iparban köszönhetően többek között az akkumulátorgyártás terén elért költségcsökkentésnek és állami támogatásoknak. Ezzel szemben néhány nyugati autógyártó magasabb vámok bevezetését sürgeti a kínai EV-kkel szemben.

A BYD luxusmodellek bemutatásával és új modellek piacra dobásával igyekszik meghódítani a globális prémium piacot. Az exportárak emelése lehetővé teszi számukra, hogy jelentős nyereséget termeljenek járművenként, miközben rugalmasságot biztosítanak az árak esetleges csökkentésére is.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A kínai autógyártók egyébként éppen márkafejlesztési fázisban vannak és igyekeznek megszabadulni "az olcsó kínai termék" bélyegtől. A BYD például Európában olyan árszinteken pozicionálja járműveit, amelyek versenyképesek vagy még magasabbak is lehetnek mint nyugati riválisaik árai.

A BYD vertikálisan integrált ellátási láncának köszönhetően - minden alkatrészét házon belül gyártva - jelentős költségelőnyökkel rendelkezik. Az akkumulátorgyártás terén elért előnyök mellett Kína földterület-, energia- és munkaerő-költség előnyeivel is élvezheti ezeket. Összességében a BYD stratégiája azt mutatja, hogy mennyire fontos szerepet tölt be Kína a globális elektromos járműiparban, és hogyan tudja kihasználni költségelőnyeit és állami támogatásait ahhoz, hogy erős pozíciót építsen ki nemzetközi szinten is - zárul a Reuters elemzése.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 7. kedd
Gizella
19. hét
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm