Peugeot

Lendületes sziluettjéért díjazták a Peugeot E-3008 modellt - sok fotó

2024.04.26.

A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat. Ezúttal a vadonatúj E-3008 kapta az elismerést kreatív formatervéért és lendületes sziluettjéért.

A neves Red Dot formatervezési díj ismételt megszerzése is bizonyítja, hogy a Peugeot a formatervezés területén is folyamatosan képes a megújulásra. A Peugeot E-3008 azzal nyűgözte le a Red Dot termékdizájn kategóriájának 39 tagú zsűrijét, hogy ötvözi a különleges, modern és egyedi látványt a felhasználóbarát utastérrel és gazdag felszereltséggel. A Peugeot sikere nem véletlen, hiszen a 3008 előző generációja 2017-ben már szintén megkapta ezt az elismerést.

Matthias Hossann, a Peugeot formatervezési igazgatója így reagált: „Nagyon örülünk, hogy a Peugeot E-3008 újszerű formaterve kiérdemelte a Red Dot formatervezési díjat. Új modellünk egyszerre testesíti meg a Peugeot egyedi ötleteit és állhatatosságát, valamint tükrözi márkánk valamennyi alapértékét. Miközben a Peugeot 3008 újratervezésén dolgoztunk, modernizáltuk megjelenését, harmonizáltuk dinamizmusát és a lendületes ferdehátú kiképzéssel hatékonyabbá is tettük. Ez a díj a jutalma formatervezői csapatunk munkájának.”

A Peugeot E-3008 egyedi megjelenésű, lenyűgözően szép, kompakt SUV. Formatervét a modern részletek, a hatékony működést szolgáló megoldások jellemzik. A korábban krómozott részek helyére fényezett elemek kerültek: Meteor szürke festék fedi az első és hátsó lökhárító betéteit, míg a küszöbök és a visszapillantó tükröt háza Orbit fekete színt kaptak.

A Peugeot E-3008 teljesen új orrészt kapott; teljesen újak a fényszórók és az egyedi textúrájú, háromdimenziós hatást keltő hűtőmaszk a Peugeot oroszlános emblémája körül. A GT felszereltségi szinten alapfelszereltség az új Pixel LED fényszóró-technológia, amely vékony, stílusos bura alatt kapott helyet. A Pixel LED fényszóró automatikusan szabályozza a kibocsátott fénypászmát, így anélkül világítja meg a lehető legnagyobb útfelületet menet közben, hogy elvakítaná a szembejövőket.

A Peugeot E-3008 karosszériájának vonalai és egyensúlyt kifejező arányai erősen emlékeztetnek a nagymacskák dinamizmusára és erejére, miközben kompakt, C-kategóriás méretei ellenére tágas teret biztosít az utasoknak és csomagjaiknak egyaránt. Az ikonikus oroszlános márka sikermodellje lendületes és áramvonalas SUV-dizájnt kapott.

A hagyományos ferdehátú kiképzés látványos eleme a szinte lebegő légterelő, amely kiemeli a tető lendületes vonalvezetését és optimalizálja az E-3008 aerodinamikai értékeit. Nem kevésbé dinamikus az új Peugeot E-3008 hátsó része sem, amelyen a leglátványosabb elem a jellegzetes hátsó lámpák tripla LED-dizájnja. Az új Peugeot E-3008 az Ingaro kék, az Okenite fehér, a Gyönygfekete, az Artense ezüst és a Titánszürke mellett a különösen csillogó, új Obsession kék fényezéssel is megrendelhető lesz.

Az utastérbe is jutott újdonság, hiszen az új Peugeot E-3008 a márka első olyan modellje, amely megkapja az új Peugeot Panoramic i-Cockpit® műszerfalat és kezelőfelületet. Az ívelt, lebegő hatást keltő 21”-os HD kijelző izgalmas, modern és kifinomult látványt kelt, s magába foglalja a műszerfalat, illetve a nagyméretű központi kezelőfelületet. Az utastér LED-es hangulatvilágítása nyolcféle színárnyalatban állítható, az összképet pedig a műszerfalról az ajtókárpitokra átívelő, valódi alumíniumból készült dekorcsíkok teszik teljessé.

Az egyedi formaterv és a látványos megoldások mellett a Peugeot E-3008 nagyfokú használati értéket is kínál utasainak. A Stellantis új STLA Medium padlólemezére épülő elektromos modell ideális esetben akár 700 km-es városi hatótávolságot is kínál (legnagyobb hatótávú változat), miközben 20-ról 80%-ra mintegy 30 perc alatt feltölthető. A kizárólag a franciaországi Sochaux-ban készülő újdonság három teljesítményfokozattal kerül forgalomba: lesz 210, 230 és 320 lóerős kivitel, illetve összkerékhajtás is.

A 4,5 méternél alig hosszabb kompakt ferdehátú kifejezetten hatékonyan szeli a levegőt, légellenállási együtthatója mindössze 0,28, ami az ötajtós ferdehátúak mezőnyében nagyszerű érték. Az új Peugeot E-3008 utasterében összesen 17 tárolóhely kapott helyet, amelyek összesített térfogata 34 liter, maga a raktér pedig minden változatban 520 literes. Az utastér padlója alá szerelt akkumulátor 73 vagy 98 kWh kapacitású lehet, a WLTP-szabvány szerinti hatótáv pedig kiviteltől függően 525-től 700 km-ig terjed.

A Red Dot-díjakat 2024-ben összesen 51 kategóriában osztották ki, a több száz benevezett termék összesen 60 országból érkezett. A RED Dot-díj sajátossága, hogy a termékek nem egymással versenyeznek, hanem mindegyiket saját erényei és tulajdonságai alapján ítélték meg. A Red Dot-díj több mint hatvan éve az egyik legjelentősebb elismerés a formatervezés világában, s jelenleg három kategóriában ítélik oda az arra érdemes terméknek: termékdizájn, kommunikációs dizájn és formatervezési koncepció.

A Peugeot E-3008 idei sikere már a sokadik elismerés, amelyet a francia márka kapott a Red Dot zsűrijétől. 2011-ben a Peugeot 508, 2014-ben a Peugeot 308 SW, majd 2016-ban a Peugeot Traveller is megkapta a Red Dot-díjat a termékdizájn kategóriában. Az elmúlt évtized második felében sem maradtak el a Peugeot sikerei: 2017-ben a Peugeot 3008 első generációja lett a győztes, míg 2019-ben a megújított Peugeot 508 SW lett a díjazott. S ha lehet fokozni, a Peugeot még ennél is sikeresebben kezdte az új évtizedet, hiszen 2020-ban egyedülálló módon két terméke is díjat kapott: a Peugeot 208 és 2008 egyaránt megkapta a Red Dot-elismerést. 2022-ben a Peugeot 308 hozta a már-már szokásos Peugeot-diadalt, míg egy évvel később a 408 hibrid lett a győztes.

A Peugeot formatervezőinek sokoldalúságát példázza, hogy 2017-ben szintén a termékdizájn kategóriában a Peugeot Micro E-kick elektromos roller is díjazott lett, míg 2021-ben a Peugeot által tervezett, gázzal működő vízmelegítő kazán kapta a fődíjat letisztult és időtálló formatervéért.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.07
Pozitív tapasztalatokkal zárt és csapatának dicséretét is megkapta Losonczy Levente az elmúlt....
2024.05.07
Kissé a szervezőket is meglepő, nagy érdeklődés mellett zajlott az I. Mercedes-Benz klasszikus....
2024.05.07
Peugeot a robogók gyártása terén is komoly múltra tekinthet vissza, s mióta létrejött, mindig....
2024.05.07
- Magyarországot gazdasági ökoszisztémája, infrastruktúrája és szellemi tőkéje egyaránt alkalmassá....
2024.05.07
Összeütközött egy nyerges vontató és egy tehervonat a Heves vármegyei Adácson, a Kossuth Lajos....
2024.05.07
Az elmúlt években a globális ellátási láncokra soha nem látott nyomás nehezedett a világgazdaság....
2024.05.07
A baleset a Balaton felé vezető oldalon, Szabadbattyánnál akadályozza a forgalmat - máshol is....
2024.05.07
- Amióta a BMW bejelentette, hogy Debrecenben építi fel legújabb autógyárát, ugrásszerűen nőtt az....
2024.05.07
Volt olyan gépkocsi, amelyik 50 km/óra helyett 84 km/órával közlekedett. Ezért 58 ezer 500 forint....
2024.05.07
A KLM szerint ezzel komfortosabb, ezáltal kellemesebb munkakörülményeket teremthetnek dolgozóik....