Smart

Új koncepcióval jelentkezik a Smart Pekingben

2024.04.26.

A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják.

A Pekingi Autószalonon debütál a Smart új koncepcióautója, egy középkategóriás SUV, amelyet Kínában az év végén lehet már majd kapni, Európába pedig 2025-től hozzák majd be. A #5 fantázianávre keresztelt projekt a cég szerint már tömeggyártásra kész, így nem is feltétlenül koncepcióautó, hanem az utolsó simítás, mielőtt a valódi modell megszületik. A 4,6 méter hosszú SUV lesz a valaha volt legnagyobb modell, amelyet a Smart gyártott. A jelenleg Mercedes-Benz- és a Geely-kezekben lévő autógyártó az elmúlt időszakban egyre több SUV-t dobott piacra, a #5 a kicsi #1-es és közepes méretű #3-as modelleket követi majd a Smart palettáján.

A gyártó nemrég mutatott be néhány képet a koncepcióról, hogy az érdeklődők némi ízelítőt kaphassanak. A bemutató április 25-én, pénteken lesz Pekingben, először a koncepciómodellt, majd a gyártásra szánt autót mutatja be a Smart. A cég egyébként azért fogja ekkora elánnal mutogatni az új autót, mivel befektetőket keres, hogy utódot fejleszthessen ForTwo modelljének, mivel a városi kisautó gyártása nemrég fejeződött be az európai piacon. A #1 és #3 modelleket jelenleg Kínában gyártják és nem is jelentek meg korábban Európában.

A Smart #5 koncepciórajza

Dirk Adellmann, a Smart európai divíziójának vezérigazgatója a múlt hónapban egy videókonferencián mondta, hogy az új #5-ös modell lesz a cég legsokoldalúbb járműve, mivel a korábbi kisebb modellektől eltérően a cél az volt, hogy akár családi autóként is lehessen használni. Emellett pedig a gyártó új dizájnelemeit is viselni fogja.

Szerintem a #5-ös Concept a szegmens igen érdekes értelmezése, nem csak, mint termék szintjén, de dizájn szempontjából is, mivel elhagyjuk a korábbi Smartok kerek vonásait és egy teljesen új irányba indulunk.

Azt is elmondta, hogy a modell dizájnja kicsit hasonílthat a Hyundai Motor Group új irányához, amely nemrég jelentkezett KIA EV9 és Hyundai Santa Fe modelleken, Adellmann szerint a Smart #5 mégis könnyen felismerhető lesz. Hozzátette:

A stílusban a Mercedes-Benz dizájncsapata is felismerhető lesz, hiszen a korábbi Smartokon is ők dolgoztak. Az egész egy család, ha ránéz az ember.

Hajtás szempontjából a #5 sokkal nagyobb akkumulátort kap majd, mint a két kisebb modell, Adellmann szerint főképp amiatt, mert a #5-öt első számú családi autónak szánják és nem csak egy háztartás második vagy harmadik modelljének. Hozzátette, hogy Németországban jelenleg a #1-es például a cég mérései alapján legtöbbször az utóbbi szerepet tölti be és a ForTwo is hasonlóan harmadik autó volt az európai felhasználók körében.

Smart #1

Bár még nem biztos, de a legvalószínűbb, hogy a #5-ös a Geely SEA platformjára, azaz Sustainable Experience Architecture (Fenntartható Tapasztalat Felépítés) platformra épül. Bár a név csak egymás után dobált, jól hangzó szavak összességének tűnik, a valóságban fontos dolgot takar. A svéd Geely SEA platformja open source, azaz más gyártók számára is elérhetőek a tervei, mivel a gyártó azt szerette volna a projekttel, hogy egy ténylegesen jól működő és gazdaságos platformot hozzon létre. A SEA-nak több afaja van és a Volvo modellektől a Polestarokon át a Smartokig használja a cégcsoport.

Hatótávját tekintve a nagyobb akksi remélhetőleg több kilométert is jelent. A #1 és #3 400 és 440 km közötti hatótávval bír, amelyet egy 66 kWórás MNC, azaz mangánkobalt-vegyületes akkumulátor biztosít. Van azonban lítiumvasfoszfátos akkumulátor is a modellekhez, amely valamivel olcsóbb. Adellmann arról nem beszélt, hogy az új modell melyik akkumulátort kaphatja, csak annyit, hogy az sokkal nagyobb lesz, mint a másik két modellben lévők.

Smart #3

Bár a #1-es és #3-as modellek egyelőre nem teljesítettek úgy az európai piacon, mint ahogy azt a Smart várta, a cégvezetők bizakodóak a #5-össel kapcsolatban. A Dataforce adatai szerint a #1-esből 2992 modell kelt el az idei első negyedévben, a #3-asból pedig 1016 darab. A ForTwo volt a gyártó legkeresettebb modellje, 3259 elkelt modellel. Az, hogy a #5 hogyan fog teljesíteni, kérdéses, de Adellmann bizakodóan tekintett a dolgokra. Lehet, hogy a Smart ezzel a modellel fog betörni egy új szegmensbe.

Képek forrása: Smart Press

Forrás: 
Automotive News Europe

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....