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
auto
2024. 05. 06. hétfő

A Pekingben megrendezett Auto China 2024 autókiállításon leplezte le bZ sorozatának két legújabb tagját a Toyota. A kínai partnerekkel közösen fejlesztett elektromos SUV-k hamarosan sorozatgyártásba mennek.

A bZ3 elnevezés sokaknak már ismerős lehet – noha Európában nem árulják ezt a modellt, Kínában már egy éve rendelhető a FAW-Toyota vegyesvállalkozás elektromos szedánja. A sorozat legújabb tagja, a tavaly bemutatott bZ Sport Crossover Conceptből kifaragott sportos szabadidő-autó a bZ3C nevet viseli, és a fejlesztéskor egy olyan szórakoztató személyes teret igyekeztek teremteni a tervezők a modell belsejében, amely magához csábítja a Z-generációs fiatal autóvásárlókat.

A tanulmányhoz képest egyébként nem sok változott, a visszapillantó kamerákat tükrökre cserélték, néhány élt tompítottak, valamint a lökhárítókat és a fényszórók dizájnját kissé átalakították, hogy a bZ3C jobban illeszkedjen a Toyota jelenlegi kínálatába.

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

Szintén Pekingben debütált a modell testvére, a bZ3X, amely némileg konzervatívabb megjelenéssel, szinte egyenes tetővonallal, hatalmas panorámatetővel született meg. Ezt a GAC-Toyota társulás fogja gyártásba vinni.

Műszaki adatokat nem tett közzé a Toyota, de valószínűsíthető, hogy mindkét modell azon az e-TNGA alapon fekszik, amely az idehaza is forgalmazott bZ4X-ben is megtalálható. Kínában a jövő évben indul az autók értékesítése, de az Autocar magazin megtudta, hogy a vállalat az európai megjelenést is fontolgatja.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.