szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az agrárminiszternek a narancsos Prime íze és az ital dobozának színe is tetszik, mégis inkább a magyar termékek fogyasztására buzdít.

„Magyarországon is kiváló édességeket állítanak elő, de most nézzük meg a konkurenciát!” – ezzel a felütéssel kezdi legújabb TikTok-videóját Nagy István agrárminiszter. 

A tárcavezető a videóban három külföldi édességet kóstol: 

  • Reese’s csokoládét, 
  • Takis chipset 
  • és Prime üdítőitalt. 

A csokoládé már a csomagolásával, az illatával és a „praktikus méretével” lenyűgözi az agrárminisztert, aki az első falat után úgy fogalmaz, „jó érzés fogyasztani”. 

@nagy.istvn67

Érdemes a magyar termékeket választani

♬ original sound – Nagy István67

A chipsről már kevésbe jó a véleménye Nagy Istvánnak: noha a megjelenését „nagyon dizájnosnak” tartja, szerinte „nem praktikus”, mert kék lesz tőle az ember ujja. „Én még egyszer ilyet nem veszek!” – zárja rövidre a kóstolót a tárcavezető. 

Végül a Prime narancssárga dobozát a kezébe véve Nagy megjegyzi, neki „már eleve a színe is tetszik”, az első korty után pedig azt mondja, „tényleg nagyon jó”, majd gyorsan – és némileg váratlanul – hozzáteszi: „Összességében azt kell mondanom, a magyar élelmiszeripar nem vall szégyent. Minden téren fel tudja venni a versenyt a nemzetközi példákkal, érdemes tehát a magyar termékeket is választani.” 

A youtuberek által kultikussá tett, és emiatt jelentősen túlárazott koffeinest üdítőitalt sokáig több ezer forintért árulták a tengerentúli édességeket forgalmazó boltok, ma már azonban 1200 forint körüli összegért is megvásárolható, ami még mindig magasabb ár, mint a németországi 2-2,5 euró. Az üdítő árát az verte fel, hogy a két forgalmazó, Logan Paul és KSI 2022-ben sok tízmilliós, főleg gyerekekből álló követőtáborukra zúdítottak rengeteg promóvideót, így az ital hamar státuszszimbólummá és hiánycikké vált.