back to top
KezdőlapFormula 1Rosberg: „Ha ütköztünk Lewisszal, nekünk kellett kifizetni a károkat”

Rosberg: „Ha ütköztünk Lewisszal, nekünk kellett kifizetni a károkat”

-

Nico Rosberg nyolc év távlatából elárulta, milyen büntetőintézkedéseket alkalmazott a Mercedes vele és Lewis Hamiltonnal szemben, hogy gátat szabjon az olykor komoly anyagi károkkal járó rivalizálásuknak.

Rosberg és Hamilton 2013 és 2016 között voltak csapattársak a Mercedesnél, ahol utóbbi három évben a mezőnyből teljesítményével egyértelműen kimagasodó autóval rendelkeztek, vagyis egymással kellett megvívniuk a bajnoki címekért. Rosberg gyakran egyenrangú ellenfélnek bizonyult Hamilton számára, párharcuk éveit pedig kisebb-nagyobb koccanások kísérték.

Legemlékezetesebb ütközésük a 2016-os Spanyol Nagydíjon történt, ahol a rajt után az első helyért csatázva mindketten a kavicságyban találták magukat, kiesésük pedig akkor az utolsó cseppet jelentette a pohárban a csapatfőnök Toto Wolff számára, aki komoly következményeket helyezett kilátásba Hamilton és Rosberg egyre inkább elharapodzó viaskodásában.

„Amikor Lewis és én ütköztünk, a csapat arra kötelezett minket, hogy fizessünk ki a károkat” – adott most betekintést a szankciók mibenlétébe Rosberg a Business of Sport podcast vendégeként. – Idővel alá kellett írnunk egy szerződést arról, hogy ha összeütközünk, függetlenül attól, hogy kinek a hibája volt, nekünk kell állni a költségeit.”

Kevesebbet volt képernyőn, mégis többet keresett tavaly a Mercedes, mint eddig az F1-ben bárki

Hogy pontosan mikortól lépett életbe ez a záradék, arról nem beszélt a német, de az akkori kommunikáció alapján könnyen lehet, hogy a barcelonai kettős kiesés volt a kiváltó ok.

A szezon későbbi szakaszában még egy látványos összeakadása volt a két pilótának, amikor az Osztrák Nagydíjon Hamilton az utolsó körben vette át a vezetést, Rosberg pedig őt kiszorítva próbált ellentámadni, de a kísérletet az első vezetőszárnya bánta. A német aztán a szezon végén legyőzte a világbajnoki címért Hamiltont, majd vissza is vonult a versenyzéstől.

„Emlékszem, hogy egy alkalommal 360 000 fonttól [mai árfolyam szerint 165 millió forinttól] kellett megválnom a balesetek miatt, ami elég fájdalmas volt. Ezt követően már jobban figyeltünk arra, hogy ne ütközzünk össze ismét.”

Bár az F1-ben nem bevett szokás, hogy a versenyzővel fizetteti ki egy csapat az anyagi károkat, az alacsonyabb kategóriákban ilyesmi gyakrabban előfordul. Rosberg a beszélgetésben megemlítette, hogy az F1-es debütálását megelőző évben, 2005-ben a Williamstől tesztpilótai szolgálataiért kapott fizetését arra kellett költenie, hogy a GP2-ben általa okozott károkat megtérítse. „Amint a 80 000 megérkezett a számlámra, máris eltűnt onnan, mert az apám kölcsönt vett fel a Forma-2-ben [akkor GP2-ben] általam okozott balesetben keletkezett károk megtérítésére. Összetörtem az autó első szárnyát és orrát, ami 80 000-be került” – idézte vissza a pénznem megnevezése nélkül Rosberg.