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
auto
2024. 05. 19. vasárnap

Ebbe a Minibe már nem szerelnek belsőégésű motort

elektromos autó
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

A pekingi Auto China 2024 rendezvényen debütált a Mini vadonatúj modellje, az Aceman, amely a brit márka legelső olyan terméke, amelyből kizárólag teljesen elektromos változat készül.

4,07 méteres hosszával, 1,75 méteres szélességével, és 1,5 méteres magasságával a modell a Mini Cooper és Mini Countryman között helyezkedik el méretben. Az emelt üléspozíció, atletikus kiállás, és a kreatív helykihasználásból fakadó sokoldalúság egy szabadidő-autó benyomását kelti, emiatt a BMW Csoport közleményében úgy hivatkozik rá, mint a legelső crossover a prémium kisautószegmensben. A divatosabb forma és a kompakt külső dimenziók, de mégis tágas utastér miatt a vállalat szerint az Aceman jó esélyekkel indul, hogy a portfólió legsikeresebb tagjává váljon.

A Mini elektromos portfóliója: Cooper, Aceman, Countryman. Forrás: BMW Csoport

Az utastérben egy 240 mm átmérőjű, kör alakú OLED kijelző helyezkedik el a műszerfalon, mely rendkívül lapos kialakítással és kiváló minőségű üvegfelülettel rendelkezik. Az innovatív MINI Operating System 9 lehetővé teszi az összes vezetési funkció intuitív, érintéssel vagy hanggal történő működtetését – írja a BMW Csoport.

A kijelző hasonlóképpen működik, mint egy okostelefon. A járműre vonatkozó adatok grafikus megjelenítése modern és minimalista stílusú, a sebesség és az akkumulátor állapota jól látható a kijelző tetején, közvetlenül a vezető látóterében, az élvezet kedvéért azonban egyetlen érintéssel egy teljes kijelzős sebességmérőt is meg lehet jeleníteni. Az egyes menüpontok widget formájában helyezkednek el a Főmenü mellett.

Az ötszemélyes Aceman csomagtere 300 liter helyet kínál, amely az üléspozíciók és az egyes tárolórészek variálásával akár 1005 literre is növelhető.

A Mini Aceman kizárólag elektromos meghajtással lesz kapható, piaci bevezetéskor két elsőkerék-hajtású változat közül választhatnak a vásárlók. A MINI Aceman E 135 kW/184 LE teljesítményű villanymotorja 290 Nm nyomatékot generál, így 7,9 másodperc alatt gyorsítja fel az autót álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebessége pedig 160 km/óra. A 42,5 kWh-s akkumulátor mintegy 310 km hatótávolságra elég a WLTP tesztciklus szerint.

Erősebb testvére, az Aceman SE 160 kW/218 LE teljesítményt és 330 Nm nyomatékot kínál, így a jármű 7,1 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, és 170 km/órás végsebességet érhet el. Nagyfeszültségű akkumulátorának energiatartalma 54,2 kWh, így hatótávolsága 406 kilométer a WLTP-ben mérve.

Mindkét típus 11 kW-os váltakozó árammal tölthető, az egyenáramú gyorstöltés teljesítményében azonban különböznek: az Aceman E 75 kW-ot, az Aceman SE pedig 95 kW-ot bír el. Ideális körülmények között az akkumulátor akár 30 perc alatt feltöltődhet 10%-ról 80%-ra. Amikor a Mini Navigation be van kapcsolva, a nagyfeszültségű akkumulátort az időjárási viszonyoktól függően előre be lehet állítani az ideális hőmérsékletre a hatékonyabb töltés érdekében, ami jelentősen csökkentheti a töltési időt.

Az Aceman E Németországban 34.900 eurós indulóáron jelenik meg a kereskedésekben idén ősszel, az SE változat vételára pedig 38.900 eurónál kezdődik.

Az autót a Mini Cooper mellett, Kínában gyártják, de úgy tudni, hogy 2026-tól Oxfordban is futószalagra kerül.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.