A Continental részt vett a dízelkibocsátási csalásban, vélhetően több mint 12 millió olyan motorvezérlő egységet gyártottak le, amivel többek között a Volkswagen manipulálni tudta a károsanyag-kibocsátási adatait. Az elmúlt évek legnagyobb autóipari botrányában játszott szerepe miatt a gyártó 100 millió eurós bírságot kapott.
A tiltott szoftverek végül azt eredményezték, hogy az azokkal felszerelt járművek normál vezetés közben több nitrogén-oxidot bocsátottak ki, mint amennyit a hatósági előírások megengedtek
– közölték a hannoveri ügyészek.
A Continental közölte, hogy az ügyészekkel folytatott egyeztetések után elfogadták a bírságot és kijelentették, hogy nem támadják meg a végzést.
A bírság nem fogja jelentősen rontani az eredményeinket
– közölte a gumiabroncsgyártó cég.
Reagált a Continental az elbocsátásokra – kiderült, mi lesz a magyarországi dolgozókkalA Continental Group Hungary kommunikációs osztálya a Világgazdaságnak megerősítette: a vállalat 2025 végéig megvalósuló globális leépítési programjának elsődleges fókuszában nem a magyarországi gyárak és fejlesztőközpontok állnak. A részletek kidolgozása jelenleg is folyamatban van, és zajlanak az egyeztetések az anyacégben. A Continental csoport egy regionális gumiabroncs-kereskedelmi központban és tizenkét helyszínen mintegy nyolcezer munkatársat foglalkoztat Magyarországon. |
Az ügyészek az is közölték, hogy a nyomozás feltárta, hogy a Continental csak gondatlanságból sértette meg a törvényt, a vizsgálatok alatt pedig együttműködő volt – írta meg a Bloomberg. A 100 milliós bírságot ahhoz a nyereséghez igazították, amit a vállalat a csalásra alkalmas alkatrészek eladásával szerzett. A végzés szerint a cég egésze nem terhelhető a kibocsátási csalásban való részvételért, hanem csak egyes munkatársai, akik ellen a vállalat nem lépett fel. A bírság mellett nagyjából 40, a Continentalhoz köthető személy ellen indult büntetőeljárás a csalás miatt.
A gyártó sorozatos botrányokba keveredik. Az év elején az trösztellenes eljárást folytatott le a cégnél feltételezett kartellezés miatt. A Continentalt mindezek mellett még hackertámadás is érte, valamint minőség-ellenőrzési problémák is felmerültek bizonyos berendezéseik miatt.