Kis helyen kínál nagy teret az elektromos MINI Aceman, mely négyméteres crossoverbe csomagolja az ötszemélyes kabint, a háromszáz literes csomagtartót és egy halom okosságot.

Négy méteren csak kicsikét túlnyúló hosszával tökéletesen illeszkedik a MINI Aceman a klasszikus Cooper és a nagyra nőtt Countryman közé. Az elektromos hajtású crossover nagyon egyértelműen minis formatervét érdekes részletekkel fűszerezték.

Szerintem az Aceman úgy néz ki, mintha egy Countrymant bedobtak volna a konyhai aprítógépbe.

Simán lehet menő, ronda vagy bátor is, de az mindenképpen előnyére válik, hogy egyértelműen valamilyen az Aceman. A szögletes lámpákkal és a kontúros maszkkal manga karakterekhez hasonló arca van, a fekete műanyaggal hangsúlyozott kerékívek szintén sarkosak, de hátul is határozott él van a lemezeken. Rövid túlnyúlásai és a végekre kitolt kerekek miatt sportos kiállása van, szóval jellegzetesen MINI.

Vidám vagy visszafogott színekkel, eltérő tetőpanellel és tükörburkolatokkal személyre szabható az Aceman. A LED-es lámpáiban elöl és hátul is a menüből állítható a nappali menetfény rajzolata. Kiegészítő elemei a fenntarthatóság jegyében már nem krómozottak.

Kellemes tapintású újrahasznosított anyagokkal és a központi OLED érintőképernyővel igazán modern és otthonos az Aceman.

Utasterében az új Cooperrel és Countrymannel bemutatott berendezés van, így a kormány mögött csak egy plexire vetítő head-up kijelző lehet, minden információ a műszerfal közepén található kerek kijelzőn jelenik meg. A rendszerben számtalan aranyos apróság van, továbbá rengeteg nézet közül lehet kiválasztani a hangulatnak vagy üzemmódnak megfelelőt. 60:40 arányban dönthető üléseivel a 300 literes csomagtartója 1005 literesre bővíthető.

Váltóáramú (AC) töltőről 11 kW-tal tölthető a MINI Aceman, gyorstöltőről (DC) pedig modellváltozattól függően 75 vagy 95 kW-tal. Ez azt jelenti, hogy tízről az ideális nyolcvan százalékra kevesebb, mint 30 perc alatt tölthető fel a kis crossover.

Kizárólag elektromos hajtással készül az Aceman, de alapfelszereltség a MINI-kre jellemző vezetési élmény.

Két változattal mutatkozik be a 2024-es Pekingi Autószalonon az Aceman, melyek közül a gyengébbikben egy 42,5 kWh-s akkumulátor található. Az Aceman E villanymotorja 184 lóerős és 290 Nm nyomatéka van, amivel 7,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig visszafogott 160 km/óra.

Erősebbik változata 218 lóerős és 330 Nm nyomatéka van, az akkumulátora pedig 54,2 kWh-s. Ezzel már több mint 400 kilométert képes megtenni egy töltéssel a MINI katalógusa szerint. 7,1 másodperces gyorsulásával és 170 km/órás végsebességével az Aceman SE fürgébb autó.

Ez is érdekelhet:

300 lóerővel itt az új MINI Countryman JCW

Annak se kell lemondania a sportos MINI-ről, akinek az élete kinőtte a háromajtóst, mert itt a Countryman JCW.

Újra feltalálja a MINI-t az új Cooper és Countryman

A menőség új szintjére lép a MINI a két legújabb modelljével.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Az oroszok fiatalos terepjárója lehetett volna az UAZ-ból épített Jump

Ricciardo teljesítménye mellett eltörpül Verstappen pole pozíciója a miami sprintkvalifikáción

További cikkeink a témában