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
auto
2024. 05. 04. szombat

Több mint 4 milliárd dollárért vesz akku alapanyagot a Tesla az LG-től

elektromosautó-akkumulátor

A Korea Economic Daily értesülése szerint 6 billió won, azaz mintegy 4,3 milliárd dollár értékű üzlet készül a két cég között.

Most nem akkucellákat, elektródákat vásárol a Tesla.

Érdekesebb, amit nem tudunk

A koreai üzleti lap úgy tudja, az LG Energy Solution egy 6-7 évre kiterjedő, 2025-től életbelépő szerződés aláírása előtt áll, amelynek keretében 1,3-1,4 millió villanyautóhoz elegendő elektródát, valószínűleg katódot vásárol majd tőle a Tesla.

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

A két cég jelenleg is üzleti kapcsolatban áll, a koreai akkugyártó kínai üzeme látja el cellákkal a sanghaji és berlini gyártású Model 3/Y család nagyakkus és sport változatait. Most viszont nem kész akkucellákat, hanem saját akkugyártásához elektródát készül vásárolni tőlük az autógyártó

A hatalmas összegek és volumen ellenére az értesülés több kérdést vet fel, mint amennyit megválaszol.

A Tesla akkugyára a Giga Berlin területén jelenleg csak a texasi üzem keze alá dolgozik, helyi felhasználásra nem gyárt cellákat. Forrás: Tobias Lindh, YouTube

Az biztos, hogy a fontos alkotóelem a Tesla saját akkugyártásához kell, arról viszont nem szól a hír, hogy ez a jelenlegi akkucella szállítás helyett, vagy mellett lép életbe. A Tesla saját katódgyárat épített texasi üzeme mellett, amelynek felfuttatása jelenleg is zajlik, ám nincs ilyen létesítmény a berlini, illetve a sanghaji gyáruk területén.

Az 1,3-1,4 millió autó ráadásul 6-7 év alatt csak évi 200.000 körüli darabszámot jelent, így elképzelhető, hogy a szerződés a cég egyik kisebb gyárát, mondjuk a berlini akkugyárukat látja majd el a nagyakkus modellekhez. A Giga Berlin nagyobb hatótávú modelljeihez jelenleg az LG cellák már készre gyártva érkeznek Kínából. A Tesla nagyobb darabszámban értékesített alapmodelljei viszont LFP akkukémiát használnak, amelyekhez a cellákat a BYD, illetve a CATL szállítja.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.