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
auto
2024. 05. 04. szombat

Nagy akkus változat, és minibusz is jön a Ford villanyfurgonjából

Új, megnövelt hatótávolságú változatot vezet be az E-Transit elektromos modellcsaládjába a Ford Pro, az amerikai autógyártó haszongépjárművekre szakosodott üzletága. A vadonatúj típus nettó 89 kilowattórás akkumulátorral kerül gyártásba, hatótávolsága pedig elérheti az akár 402 kilométert.

Ez mintegy 28%-os hatótávnövekedést jelent a jelenleg kapható, nettó 68 kWh-s változathoz képest, amely egyébként továbbra is a kínálat része marad.

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

A nagyobb akkumulátoros változatban az alapfelszereltség része lesz az elsőként az E-Transit Custom modellben használt gőzbefecskendezéses hőszivattyú, mely hatékony kabinfűtést biztosít alacsony kinti hőmérsékletnél. A Ford mérnökei emellett a töltési teljesítményen is javítottak: az AC töltés plafonját 11 kW-ról 22 kW-ra emelték, egyenáramú hálózaton (DC) pedig a testvérének 115 kW-os teljesítménye helyett akár 180 kW-tal is képes tölteni. Ez azt jelenti, hogy 10 perc alatt akár 116 km hatótáv betölthető, 10%-ról 80%-ra pedig körülbelül 28 percig tart a töltés.

A Ford Pro arra számít, hogy az E-Transit képességeinek továbbfejlesztése változatos felhasználási területekről vonz majd új ügyfeleket a céghez, ezért 19 modellváltozat átfogó választékát kínálja, beleértve az L3 és L4 hosszúságot, furgont, duplakabinos és alvázkabinos verziókat, és számos más kialakítást 3500 kg és 4250 kg össztömeg között. A maximális hasznos teherbírás 1460 kg és 1814 kg között alakul, a vontatási kapacitás pedig típustól függően akár 750 kg is lehet.

A Ford közleményében hozzáteszi, hogy mind a standard változatra, mind a nagy akkumulátoros újdonságra immár kétéves/korlátlan futásteljesítményű szervizszolgáltatást kínál a korábbi egy helyett, ezzel segítve az ügyfeleket költségeik csökkentésében.

További újdonság, hogy az E-Transitból immár minibusz változat is készül gyári átalakítással. A járműből többféle konfiguráció is elérhető lesz, de a legnagyobb szállítókapacitást választva 15-en tudnak majd utazni egyszerre. Az L3-as hosszúságú, 4250 kilós bruttó össztömegű E-Transit átalakítását a Ford partnere, az ISRI végzi Törökországban. A Ford Pro ezen felül egyéb különleges átalakítások lehetőségeit is kutatja, például egy kerekesszék-kompatibilis kialakítás is a tervek között szerepel.

A nagy akkus E-Transit rendelése még az idén megnyílik, a kiszállítások azonban csak a jövő évben várhatók.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.