Mészárosék bezárták a 2Rule fióktelepeit

2024. április 24. – 12:01

Mészárosék bezárták a 2Rule fióktelepeit
2Rule-termékek az Intersport és a 2Rule magyar márkát gyártó Magyar Sportmárka Zrt. kereskedelmi együttműködésének bejelentése napján az egyik áruházban 2019. júniusában – Fotó: Mónus Márton / MTI

Másolás

Vágólapra másolva

Bár a tavalyi pénzügyi beszámolót még nem tették közzé, több jel is arra utal, hogy most nem szárnyal annyira a Mészáros Lőrincék által pár éve létrehozott sportmárka, a 2Rule (ejtsd: turul).

A Magyar Sportmárka Zrt. ugyanis nemrég mindkét fióktelepét bezárta, és a webshop sem működik – írja az Átlátszó.

„Kedves Vásárlóink! Webshopunk átmenetileg nem üzemel” – ez az üzenet fogadja azokat, akik a Magyar Sportmárka Zrt. honlapjára, a 2rule.hu-ra kattintanak. Az Optenben található információk szerint a Magyar Sportmárka Zrt. herceghalmi székhelyét az Andrássy út 59. szám alatti Mészáros-központba tették át idén februárban. Emellett megszüntették a cég két fióktelepét Budapesten, a Váci út 80-ban és a Ferihegyi út 280-ban. Mindkettőt 2019-ben, azaz mindössze öt éve nyitották.

Új ügyvezetőt is kineveztek a cég élére a lap szerint: dr. Vincze Anettet, aki saját lányát, dr. Aszalós Enikő Klárát váltotta a poszton. Aszalós most a Testőr Kft.-nél és a Testőr-Audit Kft.-nél ügyvezető. Ezek a cégek és a Magyar Sportmárka Zrt. is a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Talentis Groupé.

A lakossági értékesítés szünetel

Az Átlátszó megkérdezte a céget, hogy miért zárták be a két budapesti fióktelepet és arra is rákérdeztek, jelenleg hány üzlete van a Magyar Sportmárka Zrt.-nek az országban, vagy ha nincsenek saját boltjaik, akkor hol/hogyan értékesítik a termékeiket. A webhsoppal kapcsolatban is tettek fel kérdést és arról is próbálták faggatni a céget, hogy kik a Magyar Sportmárka Zrt. termékeinek vásárlói; észrevették azt is, hogy a közbeszerzési adatbázis szerint a Magyar Sportmárka Zrt. 2019 óta nem nyert közbeszerzést, sőt, nem is indult egyetlen tenderen sem.

A Mészáros Csoport kommunikációs igazgatósága rekordgyorsan, fél napon belül válaszolt, bár részletekbe nem mentek bele. Mint írták, „az Opten cégadatbázisból megismerhető tényadat, hogy a 2Rule Magyar Sportmárka Zrt. új telephelyre költözött, ennek megfelelően

az iroda és bemutatóterem is megszűnt. Továbbá tájékoztatásul közöljük, hogy a termékeink értékesítése értékesítési managereken keresztül történik, a lakossági értékesítés jelenleg szünetel, partnereink főként nagyvállalatok és sportegyesületek.”

Magyar sportmárka Made in Bangladesh

Arra a cég tehát érdemben nem reagált, hogy pontosan miért zárták be a fióktelepeket és miért szünetel a lakossági értékesítés. A 2023. évi pénzügyi beszámolók pedig még nem nyilvánosak, így egyelőre nem tudni, van-e anyagi oka a döntésnek.

A korábbi években nem ment rosszul a vállalkozásnak: 2018-ban nettó 168 milliós, majd 400-500 millió körüli forgalmat bonyolítottak, 2022-ben pedig már nettó 807 millió forint bevételük volt. Ahogy az egy kezdő vállalkozásnál gyakori, az első évük veszteséges lett (-127 millió forint), de aztán először 21, majd 108 és 138 milliós hasznot termeltek, 2022-ben pedig a cég profitja majdnem elérte a 200 milliót.

A szárnyaló magyar márkáról a TV2 is többször beszámolt, és

mi sem igazolja jobban a sikeres rajtot, minthogy rögtön az alapítást követő évben három NB I-es labdarúgócsapat: a Diósgyőr, a Haladás és a felcsúti Puskás Akadémia is hátrahagyta korábbi mezeit, hogy 2Rule-ban játszhasson.

A termékek minőségével ugyanakkor néha akadtak gondok, a 444 pedig mindössze egy rövidnadrágot, egy melegítőalsót és egy kapucnis felsőt talált az egyik sportáruházban, amely „Made in Hungary” címkét viselt.

Minden más 2Rule terméket Kínában, Törökországban vagy Bangladesben gyártottak a 2019-es riport szerint.

(Hogy ez a magyar gazdaságra nézve miért gond, ebből a cikkünkből kiderül.)

70 ezer darab 2Rule-mezt adományoztak el

A fióktelepek bezárása mindenesetre más megvilágításba helyezi azt a múlt nyári hírt, hogy a Mészáros Csoport Pro Filii Alapítványa mintegy 70 ezer 2Rule-terméket adományozott rászoruló fiataloknak összesen 200 millió forint értékben.

A nemes felajánlás így inkább készletkisöprésnek tűnik.

A lap rá is kérdezett ezért a cégcsoportnál, van-e a sportmezek elajándékozásának bármi köze a fióktelepek megszüntetéséhez.

Ezt a választ kapták: „A Mészáros Csoport a magyar gazdaság meghatározó szereplőjeként üzleti tevékenysége mellett régóta kiemelt figyelmet fordít a társadalmi szerepvállalásra, a jótékonykodásra. Ennek jegyében zajlott a Pro Filii Alapítvány Együtt mozdulunk! sportmez-adományozási programja is.”

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!