Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

A Toyota nem szállt el attól, hogy megnyerték az imolai WEC-futamot

Lantos András

Frissítve 24/04/2024 - 10:29 GMT+2

A kihívásokkal teli katari idénynyitó után nagyot fordult az világ a Toyota Gazoo Racing számára a WEC-ben, a szezon második versenyét, az Imola 6h-t, a japánok #7 autója nyerte Mike Conway-jel, Kamui Kobayashival és Nyck de Vriesszel. A márka technikai igazgatója azonban a verseny után jelezte, egyáltalán nem érzik úgy, ezzel minden problémájuk megoldódott volna.

A Toyota és a Porsche óriási csatája az Imola 6h hajrájában

A Toyota a szabadedzéseken és a szombati időmérőn is jelentős, több mint egy másodperces hátrányban volt a Ferrarival szemben, a hatórás versenyen azonban már ígéretesebb tempót mutatott.
Ismét #7 egység bizonyult erősebbnek; folyamatosan dobogó környékén sertepertéltek, majd a riválisok hibáit (#83 Ferrari: büntetés, #50 és #51 Ferrari: stratégiai rontás) kihasználva szépen lépegettek előre.
A végén a szélvészgyorsan felzárkózó #6 Penske Porschét is sikerült maguk mögött tartaniuk, megszerezve ezzel a győzelmet. Megsem lett rózsaszín az égbolt a márka felett.
„Nem gondolom, hogy most el kéne szállnunk, mivel a versenyt a gumiválasztás döntötte el, és nem a nyers tempó. Ha tisztán a tempót és a leggyorsabb köröket nézzük, a Ferrari négy tizeddel gyorsabb volt nálunk” – idézi David Floury technikai igazgatót az Autosport.
Úgy nyertünk, hogy nem mi voltunk a leggyorsabbak; a stratégiának és a jó kivitelezésnek köszönhetően.
Floury hozzátette, egyáltalán nem tölti el őket bizakodással, hogy ilyen mértékben elmaradt a tempójuk a Ferrariétól, az meg végképp nem, hogy az olaszok mennyivel erősebbek voltak végsebességben.
„A BMW-nek is jobb volt a végsebessége, a Ferrariról viszont nem is akarok beszélni. Ők teljesen más szinten voltak.”
Tény, a három legjobb végsebesség adat a három Ferrarié volt (323 és 322 km/h), de egyszer a Toyota is eljutott 321-ig. A legjobb végsebesség adatok átlagában a Ferrari 322,8 km/h-t ért el, míg a Toyota 320,7-et. Érdekes módon a BMW legjobb értéke mindössze 318 km/h, és az átlaguk is csak 316.
picture

WEC - Imola 6h, 2024 - a #7 Toyota a dobogón

Fotó: Toyota Motorsport GmbH

A verseny utáni interjúban Floury kitért a gumikopás kérdésére, és elmondta, a Ferrari ezen a területen is kiemelkedőt nyújtott Imolában. Az olaszok egy mega hármas etappal kezdték a versenyt, miközben a Toyotánál a második boxkiállásnál lecserélték a nagyobb terhelést kapó jobboldali gumikat, a következőnél pedig a baloldaliakat.
A technikai igazgató elismerte, számukra nehéz lett volna három etapon keresztül használni ugyanazokat a gumikat a jobboldalon, és meglepte őket, hogy a Ferrarinak sikerült.
„(Gumikopásban) szerintem picit jobbak voltunk, mint a Porsche, de a Ferrari ezen a területen is nagyon erősnek bizonyult. Igazából mindenben erősek voltak, leszámítva a stratégiát. Meglepett, hogy a Ferrari milyen jól bánt a gumikkal. A Porschénél sem voltak drámák ezen a téren, de náluk most egy picit jobbak voltunk.”

Ez is érdekelhet:

A verseny után megszólalt az a Brendon Hartley is, akit Antonio Fuoco az utolsó körökben előzött meg a negyedik helyért. Az új-zélandi pilótának szintén vadul kellett spórolnia a záró etapban, és mint elmondta, az #50 Ferrari körönkét másfél másodpercet hozott rajta.
Ennek ellenére elismerte, talán nem a legjobb helyen lépett le korán a gázról, hogy ezzel takarékoskodjon, és emiatt Fuoco vagy 25 km/h tempóelőnnyel érkezett a Tamburello féktávjához. „Nem ez volt a legjobb pillanatom” – értékelt önkritikusan Hartley, hozzátéve, hogy ennek ellenére sem tartja rossznak az utolsó etapját, amelyben rettentő sokat kellett spórolnia – írja a Sportscar365.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés