Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Több európai városvezető akar beleszólni a sebességkorlátozásba
2024.05.06 09:19Az EU a nagy légitársaságok körmére néz a greenwashing vádja miatt
2024.05.06 08:18Még mindig az Octavia a Škoda legnagyobb fegyvere
2024.05.06 07:16A generatív MI-vel kísérletezik a Coca-Cola és a Microsoft
2024.05.06 06:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kis termék irreálisan nagy dobozban? Az MI ezt is segít elkerülni
Miközben a technológiai világ nagy része az új generatív MI-eszközökre összpontosít, az Amazon a modern fogyasztói társadalom egyik folyamatos kihívásával küzd: a szállítási anyagok elszaporodásával.
Az Amazon már több éve fejleszti a saját leírása szerint „multimodális MI-modellt", a Package Decision Engine-t. A PDE feladata, hogy okosabban válassza ki a megfelelő dobozt, zsákot vagy csomagolást a vállalat raktárain keresztül értékesített több millió egyedi termék mindegyikéhez.
Az Amazon korábbi csomagolási stratégiája – amelyet emberek és kevésbé intelligens számítógépek választottak – gyakran okozott zavart a vásárlóknak és nevetségessé tette a vállalatot. Az Amazon gyakori vásárlói szinte biztosan kaptak már olyan küldeményt, amelyben egyetlen kis tárgy volt egy komikusan nagy dobozban.
Hogyan működik?
A vállalat szerint a fizikai teszteket végző emberek helyett a termékeket egy számítógépes látóalagúton küldik át, amely összegyűjti a méreteket és bizonyos jellemzőket (például, hogy törékeny alkatrészek vannak-e rajta, vagy már dobozban van-e). Ezeket a képeket ezután összevetik a termék szöveges leírásának feldolgozásával, valamint egyéb mennyiségi adatokkal, hogy a terméket az ideális szállítási megoldással párosítsák.
Bár van néhány ok, amiért a nagyobb csomagolás valójában okos választás, az Amazon azt állítja, hogy fenntarthatósági ígéreteinek részeként elkötelezte magát a felhasznált karton mennyisége csökkentése mellett. Üzleti szempontból is van értelme: ha több milliárd csomagot küldünk, akkor akár csak egy kicsit is elvenni mindegyikből, megdöbbentően nagy számokat tehet ki. A vállalat becslése szerint a megfelelő méretű dobozok használatával, a puhább csomagolóanyagokra való áttéréssel vagy a csomagolás teljes elhagyásával csak Észak-Amerikában évente 60.000 tonna kartont takarítanak meg – írja a Business Insider.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!