járműgyártás
A bejelentés időzítését nem lehet elvonatkoztatni attól, hogy a pickupok világában a nagy japán vetélytárs, az Isuzu néhány hete a Bangkoki Nemzetközi Autószalonon mutatta a D-Max EV-t (D-MAX BEV) elektromos pickupját, amelynek gyártását ugyancsak 2025-re tervezi, és hasonlóképpen, Thaiföldön. Vagyis a japán elektromos pickupok versenyében a startpisztoly eldördült, ugyanakkor és ugyanazon a „terepen” indul a megmérettetés.
Hogy milyen lesz a Hilux EV változata, azt még titokban tartja a nagy japán autóipari óriás, bár Jamasita Noriaki, a Toyota Motor Thailand elnöke azért megosztott róla néhány sovány információt. A lesifotósok nagy örömére elárulta például, hogy az elkövetkező hónapokban egytucatnyi EV Hiluxot fognak tesztelni Pattayán.
A Hilux Revo BEV koncepcióautó 2022 decemberében debütált, és a modell jó úton halad a gyártás felé. Ennek ellenére a Toyota ügyelt arra, hogy bizonyos műszaki részleteket titokban tartson, beleértve a legfontosabb műszaki jellemzőit, például az akkumulátorkapacitást, a hatótávolságot és a teljesítményt. A növekvő várakozások közepette ezért egyre több találgatás és híresztelés lát napvilágot a Toyota Hilux EV majdani műszaki jellemzőivel kapcsolatban. Az egyik uralkodó elmélet az, hogy az összkerékhajtású teherautó két akkumulátorcsomaggal lesz felszerelve, és hasonló teljesítményre lesz képes, mint az Isuzu D-Max EV-t. A megbízhatóságáról ismert Isuzu EV-je lenyűgöző műszaki jellemzőkkel büszkélkedhet, beleértve a 66,9 kWh-s akkumulátort, a 177 lóerőt és a 325 Nm nyomatékot. Teherbírása egy tonna, és 3,5 tonnát tud vontatni.
Közismert, hogy az Isuzun kívül pickup szegmensben a Ford F-15 Lightingot és a Chevrolet Silveradót EV-t is a Hillux versenytársaként tartják számon.
A Hilux EV-vel kapcsolatos bejelentéssel nagyjából egy időben a lassú elektromos átállás miatt sokszor bírált Toyota bemutatta az Innova Crysta EV koncepciót is Indonéziában. Noha az Innova Crysta EV gyártása továbbra is bizonytalan, bemutatása rávilágít a Toyota elkötelezettségére, hogy elektromos járművei kínálatát a különböző autószegmensekre bővítse.
Ide tartozik, hogy a japán autógyártók előszeretettel választják Thaiföldöt a gyártás terebélyesítésére, a távol-keleti országban a Hondának és a Nissanak is vannak gyártókapacitásai, miközben tapinthatóvá vált az a tendencia is, hogy sok, elektromos autókat gyártó vállalat is megveti a lábát Thaiföldön.